-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
HJÄLP! Ingen matlust + illamående
5 inlägg • Sida 1 av 1
HJÄLP! Ingen matlust + illamåendeHej! Är gravid i vecka 7+3 (v8)
De första veckorna var de enda gravsymtomet att jag var fruktansvärt hungrig och lite svullen. Åt allt möjligt och så ofta som möjligt. Nu sen Förra veckan så började jag känna av den här extrema tröttheten och ett hemskt illamående. Men mitt första barn var jag lite illamående på morgonen och vid konstiga lukter. Nu mår jag illa, morgon luch kväll och på natten!! Jag mår illa konstant mer eller minde och jag vill inte äta någonting. Blir illamående bara vid tanken av mat. Specielllt stekt elr varm mat. Om jag ska äta vill jag helst ha frächa saker så som frukt å grönt. Saken är den att jag äter medicin sedan tidigare vill verkligen inte ta någon åksjukeliknande medicin som gör mig dåsig. Jag sammanfattan min fråga, -VAD KAN JAG GÖRA FÖR ATT MINSKA MITT ILLAMÅENDE OCH ÖKA MIN MATLUST PÅ ETT NATURLIGT SÄTT?? - HAR DU NÅGON ERFARENHET, BERÄTTA GÄRNA, TIPS? Tack på förhand
Re: HJÄLP! Ingen matlust + illamåendeFör illamående - Jag vet inget annat än att det är bra att småäta torra saker. (smörgåsrån, mariekex och liknande). Det hjälpte mig vid förra graviditeten men då var jag verkligen inte mycket illamående, bara ibland på morgonen så då tog jag lite kex innan jag steg upp...
Hoppas det blir bättre för dig snart. Jag är i v. 5 och har inga symtom alls. Skulle inte trott på att jag var gravid ige om det inte var för ett plus på stickan och att mensen är sen... Sambon kan dock konstatera att jag äter mycket... Men det är inget jag själv tänker på..
Re: HJÄLP! Ingen matlust + illamåendeTack för tipset:) Jag småäter ofta på knäckebröd. Helt okej men man blir inte så mätt haha:P
Jag hade inga symtom före vecka 6 precis som du beskriver så kände inte heller jag något första veckorna, men ett plus och utebliven mens konstaterade faktum. Jag var hur glad som helst att jag inte hade några symtom denna grav och trodde jag skulle slippa undan men icke, denna gång har det hittils vart 10x värre
Re: HJÄLP! Ingen matlust + illamåendeJag brukar äta äpplen... Det får mig att må bättre. Och småäter ofta annars mår jag illa konstant. Lycka till!
Re: HJÄLP! Ingen matlust + illamåendeÄt det som ni kan tycker jag. Bebisen tar det den behöver i allafall. Jag själv kunde inte äta hamburgare och pizza och det var ju bra det men tyvärr har Det gått över.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|