Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Hjälp! Jag har ätit rosa kött

Har du frågor om kost? Fråga vår kostrådgivare Teresa i hennes frågespalt här på minbebis!

Hjälp! Jag har ätit rosa kött

Inläggav september 24 aug 2009, 11:01

Hjälp! Jag har vid två tillfällen under den senaste månaden ätit kött som varit lite rosa. Den första gången var det lammkött och den andra gången åt jag strutsfilé. Vid båda dessa tillfällena åt jag ute på restaurang och sa särskilt till om att köttet skulle vara välstekt. När jag började äta så förutsatte jag att det var välstekt men sen upptäckte jag att det var lite rosa och då hade jag redan hunnit få i mig största delen av köttbiten. Nu är jag orolig för att barnet kan ha blivit smittat av toxoplasmos. Vad ska jag göra? Ska jag undersöka mig? Jag är i vecka 37 nu.
september
Nykomling

Re: Hjälp! Jag har ätit rosa kött

Inläggav Danem 24 aug 2009, 11:06

Lugn, lugn, lugn!
Jag åt flera gånger rå köttfärs medans Oliver låg i magen och än så länge är han perfekt :)
Man behöver inte noja så mycket över vad man äter tycker jag,
sunt förnuft gäller och självklart ska man inte äta det som man inte rekomenderas att äta varje dag men nån enstaka gång är ingenting.
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

< Återgå till Kostrådgivning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm