-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hjälp jag har blivit ett Tutt-monster
9 inlägg • Sida 1 av 1
Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterHej,
Jag vet att ingen kan hjälpa mig här men jag är bara intresserad av era erfarenheter. Innan jag blev gravid hade jag inte direkt små bröst, typ 85 D-DD kupa. Nu är jag i vecka 25 och mina vanliga BH:ar är ett skämt! Jag har numera 85 G! Hur ska det gå? Blir de ännu större ju längre graviditeten går? Och sen när man börjar amma? Blir de YTTERLIGARE ännu större då? När amningen är klar har man ett par skrumpna russin kvar, eller vad? Är mycket tacksam om ni kunde dela med er av era tutt-erfarenheter. TACK!
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterhehe ja det växer hela grav och ännu mer när det är dags för amningen...men det är inte amningen som förstör brösten utan det är att dom växer så mycket under hela grav..
Jag har 75 F på BH jag har nu...undrar vart detta kommer sluta då BHn jag har nu är alldeles för liten
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterBrösten behöver ju inte alls växa under heeela graviditeten. Mina växte bara under den första tiden. Max de första 3 månaderna. Sen blir de ju så klart enorma när mjölken rinner till.
Jag har ett kort på mina och kan inte fatta hur stora de var. Tänkte att "ska de vara så här nu? Det går ju inte!". Men saken är ju den att de blir mindre när kroppen vet hur pass stor efterfrågan är och när allt kommit igång som det ska. Så mina blev i samma storlek som de hade "växt" till under graviditeten. Sen kommer de säkert bli mindre när jag går ner mer i vikt. (Gick ner mina 9 kg + 3 kg till men gick upp 6 kg när jag slutade amma). Dessutom sägs det att de med redan stora bröst inte brukar få så mkt större. Men det är ju självklart olika, att de växer mer på de med mindre/lagom stor bröst. Hängiga? Ja, det är ju inte ovanligt men det kanske man vet om redan innan och är ngt man får förbereda sej på.
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterJa hela graviditeten har jag då aldrig varit med om att de växt. Mina har bägge gångerna växt mycket i början och sedan stannat av. Sedan blir de ENORMA när mjölken rinner till, men som stajners skriver så rättar de till sig när mjölken anpassat sig efter barnet. Så om du är i v.25 nu tror jag inte du behöver oroa dig för att de ska växa mer förrän bebisen är ute. Själv har jag 80 E (el 75F) nu, och att de inte växer mycket när man redan har stora bröst är inte alls sant, men det har du väl redan märkt.
Efter min första graviditet så gick brösten nästan tillbaka till ordinarie storlek, något större men det var nog mest för att jag inte gick ner alla kilon. Och de blev ju mycket mer hängiga såklart, men det fattar man ju när man ser hur mycket större de blir, för att sedan bli mindre igen.
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterHejsan!
Tack för alla svar! Ok, den största amningsBH:n jag sett har kup-storlek H, så det finns fortfarande lite svängrum, tack och lov. Jag var faktiskt oförberedd på att de skulle växa så här. Trodde precis som någon skrev att stora bröst inte växer lika mkt som små. Men i mitt fall var det uppenbarligen fel. Min fråga om bröstens tillstånd efter grav/amning var mer av nyfikenhet än av fåfänga. Om de hänger ner till navlen får jag väl rulla ihop dem i bh:n.
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterOJ ! är i vecka 24 och har 75 D eller större snart , kommer kanske också bli en sån här "tuttmonster" då hehe
Du är ljuset som förgyller min dag!
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterJag minns inte exakt hur brösten växte under graviditeten - men som alla andra skrivit de är enorma under ett par veckor precis efter förlossningen men sedan går de tillbaka.
Min uppfattning är att brösten snarare minskar i storlek efter amningen... Nu ammar jag visserligen fortfarande en gång om dagen, men de är defrinitivt mindre än innan graviditeten. Jag upplever inte att det blivit "hängigare", åh andra sidan så var de kanske värdens "piggaste" innan
Re: Hjälp jag har blivit ett Tutt-monsterHej!
En kort uppdatering: Jag är fortfarande ett tuttmonster, och har nu en underbar dotter på tre månader. OCH: efter förlossningen förändrades inte bröstens storlek nämnvärt. Fortfarande 85 G alltså. Blir spännande att se hur brösten förändrats efter avslutad ammning. Är helt facinerad av vad en kvinnokropp kan! Har aldrig varit så lycklig över att vara kvinna som nu.
9 inlägg • Sida 1 av 1
|