-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hjälp jag tror att jag är gravid
9 inlägg • Sida 1 av 1
Hjälp jag tror att jag är gravidjag är en 18 årig tjej som var utomlands och hade oskyddat sex med en kille jag inte känner (dum som man är). Jag har varit på ungdomsmotagningen och gjort alla möjliga tester men ännu inte graviditetstestet eftersom att jag inte är i fjärde veckan ännu. Jag vågar inte prata med någon av mina föräldrar eftersom att jag redan enligt dem ställt till med så mycket problem. Jag vill inte vara de svarta fåret i familjen
Men att vara så orolig som jag är kan säkerligen försena min mens och förstärka min magkännsla av att något är fel. Så de jag undrar är väl. Kan man ha känningar av graviditen redan i 2-3 veckan. Jag känner mig svullen över magen, ont i magen som mens verkar, jag är hungrig hela tiden. jag inbillar mig att mina bröst har blivit större, de är åtminstonde ömma. Jag får springa på toa mycket oftare än vad jag brukar. Allt detta kan ju vara ren inbillning och ju mer jag läser olika symptom ju mer orolig blir jag. Men jag vet inte. någon annan som kännt sånt här så pass tidigt, har som sagt försökt googlat men inte fått några riktiga svar. Har tid hos barnmorskan om en vecka men klarar inte av att hålla mig till dess. tacksam för svar
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidHej på dig!
alla gör vi dumma saker i livet. hur skulle du göra om du nu är gravid? klart du kan känna redan nu att du är gravid, jag själv visste det den 18 februari fast det inte visades på gravtestet, den 2 mars fick jag utslag på testet. det är bara att vänta och att testa dig, är din mens försenad? hoppas allting löser sig för dig, du är trots allt myndig & då bestämmer ju inte dina föräldrar över dig längre, det viktigaste är att du inte låter dom trycker ner dig! styrkekramar!
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidom jag nu är gravid, tror jag inte att jag skulle kunna klara av att ta bort de. Även om det inte är något jag vill ha just nu. Ett barn är inte vad jag hade planerat!
Min mens är inte försenad ännu nästa vecka borde den komma, men jag har väldgt oregelbunden så det är bara att vänta lite till
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidJag säger som mamelie, dumma saker har vi alla gjort nån gång i livet. Jag befann mig en gång i din situation och det slutade för mig i en abort. Jag tycker du ska fundera på hur ditt liv ser ut, vad du vill göra och hur du känner. Utforska ALLA alternativ, och om det sen visar sig att du är gravid så har du tänkt igenom det hela lite grann. Jag tror absolut att man som 18 år och ensam kan klara av att ta hand om ett barn, men det kan också vara otroligt moget att inse att man eventuellt inte är redo. Här på minbebis finns allt stöd du kan tänkas behöva oavsett hur situationen utvecklas, så tänk på att vi finns här för dig!
Lycka till!
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidtack grynet_å_jag, jag har tänkt lite. Men jag vet itnealls. Jag skulle nog ha jättesvårt för en abort men samtidigt att ha ett barn. Jag har inte gått ut skolan och jag skulle behöva sluta med ridningen under en tid iaf. Jag vet bara inte.. Tacksam för stödet
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidHur har det gått för dig???
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidhej hej ledsen har inte varit inne på länge, jag testade negativt fjärde veckan på ungdomsmotagningen. Tyckte dock att jag fortfarande kännde mig konstig och mensen kom inte så jag testade hemma och var gravid. Fick dock missfall i 6-7 veckan och mår nu bra.
Re: Hjälp jag tror att jag är gravidmen gumman lilla? har du blandat ihop allting du sagt till mig på msn? tycker inte om folk som ljuger. låter konstigt det där.
9 inlägg • Sida 1 av 1
|