Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Hjälp mej! Förstår inte :(

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Hjälp mej! Förstår inte :(

Inläggav barajosefin 09 okt 2011, 19:51

Hejsan!
Det är så att jag har haft nästan konstant sex i 3 år snart, oskyddat. Jag är 18 år nu och under dessa tre åren har jag inte blivit gravid! Jag förstår inte varför?
Det är inte så att jag försöker bli gravid, men man undrar ju ifall det är något fel på en Jag vill verkligen ha ett barn i framtiden och är jätterädd att jag inte kan bli gravid.. Det är nog det jag är mest rädd för nu för tiden. Jag behöver typ svar från någon som är/har varit gravid och känner igen sig lite eller någon som kanske vet lite om varför det inte har hänt något?
Tack på förhand, hoppas verkligen någon svarar
Kram Josefin<3
barajosefin
Nykomling

Re: Hjälp mej! Förstår inte :(

Inläggav E Maria 09 okt 2011, 19:55

Jag tror du ska vara glad att du inte blivit gravid om det inte är något du önskar just nu utan i framtiden som du skriver. Hitta ett preventivmedel som du trivs med, för rätt vad det är så blir man gravid... Självklart är det olika lätt/svårt för alla, och det är mycket som ska stämma. Men vi är många här som kämpat länge och testat med ägglossningstest och så vidare och har stenkoll på äl.. ändå tar det många många månader, ibland år... Så var glad att det inte hänt än... Ta inte uppförsbackarna två gånger... När du vill bli gravid och verkligen försöker så har du den här erfarenheten med dig...
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav barajosefin 09 okt 2011, 20:07

Okej tack för svaret! Jag går bara och inbillar mej att jag inte kommer kunna få barn hela tiden.. Vilket är jobbigt!
barajosefin
Nykomling

Inläggav E Maria 09 okt 2011, 20:20

Det trodde jag med fastän jag aldrig hade haft oskyddat sex innan vi började försöka. =) Det är nog helt normalt att känna så... Men det finns också så mycket hjälp att få idag om det skulle bli några problem och det ska man inte glömma heller... Lycka till när det blir dax... =) Men skaffa nåt preventivmedel nu! =)
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm