Hej
Jag har en liten undran som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!
Jag och sambon bestämde oss för ett tag sedan att avvakta med bebisverkstaden då vi gifter oss utomlands i höst och en graviditet skulle vara opraktisk på många plan! (i alla fall om man är långt gången) Anyway, den här månaden har vi vart väldigt snåla på sexandet, och jag tror att vi missade min äl, men är inte säker!
För en vecka sedan fick jag min mens, ungefär som beräknat. Jag brukar ha enorma smärtor vid mens, men brukar härda ut (tar mycket sällan några värktabletter), men den här gången skulle jag jobba så jag tog en värktablett (panodil zapp tror jag dom heter) redan i förebyggande syfte.
Min mens försvann nästa helt!? Från att jag brukar ha "flodvågor" så fyllde jag denna gång inte ens en normal tampong på en hel dag?? Kan värktabletterna göra detta?
Blödningen/mensen varade i sex dagar och jag fyllde inte en tampong en ända dag av dom. (i normala fall får jag byta ca varannan timme för att det inte skall läcka)
Det är ju väldigt uppenbart att mensen blivit reducerad. Är detta normalt? Kan kroppen ändra sig sådär från ena menscykeln till den andra?
Jag har haft mina "flodvågor" sedan jag fick min mens i 13år åldern.
Kan det bero på värktabletten?
Tacksam för svar

Känner mig lite förvirrad!
Alla råd/tips, spekulationer osv är varmt välkomna!!