Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Hjälp mig en liten undersökning=)

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Hjälp mig en liten undersökning=)

Inläggav heidimariajohanna 20 nov 2011, 10:16

Hej!
Det är så att jag o en väninna har funderingar på att starta företag .. detta koncept finns redan i flera större städer i Sverige men skulle ni vilja vara med på vår lilla undersökning hade det varit toppen!.
Gör gärna så att ni kopierar frågorna och klistrar in det i ett nytt svar här i tråden o besvarar frågorna under resp. fråga =) Hoppas ni e med.
Tack på förhand HeidiMariaJohanna

Ålder?

Antalet familjemedlemmar (inkl dig själv)

Antalet barn under 12 år?

Ålder på barnet/barnen?

Civilstånd?

Har du dagisplats? Om inte varför? (frivilligt)¨

Har ni hört om barnpassningsverksamhet tidigare? Eller har ni t o m anlitat /anlitar ett sådant företag?

Tycker ni dagistiderna är bra samt villkoren för när barnen får vara där? Motivera gärna ditt svar.

Har ni mor/farföräldrar, vänner m.m som kan passa barnet/barnen om ni ska göra nåt viktigt ärende, möte, bröllop, storstädning, biomys med mannen/kvinnan i ditt liv, egentid, dagis är stängt pga studiedag m.m.? Berätta gärna vem i så fall.

Om det fanns ett seriöst barnpassningsföretag i din närhet, som var noga med att kolla sina anställda ( polisregister, referenser mm) och de anställda var erfarna, utbildade , som erbjöd lekfull barnpassning efter dina önskemål så som utvald barnpassare, äventyrspassning, fasta tider de ställer upp i månaden m.m Skulle du då anlita det företaget?
Det är om du då skulle behöva hjälp utöver dagis x-antal timmar i veckan. Motivera gärna ditt svar både om det är ett ja- svar eller ett nej-svar.

Tror du att barnpassning är någonting för framtiden i det samhälle vi lever i idag? Motivera.

Visste du att barnpassning går under rut-avdraget och du som "kund" betalar endast halva priset mot vad det kostar / h?

Vad tycker du är en lämplig summa att betala /h för barnpassning. (tänk på att du endast betalar 50% o utgår från det)

Övrigt (om du har något annat du vill tillägga här)

Tack för att du medverkade! Ha en bra dag.
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

< Återgå till Min bebis föräldragrupper

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm