Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Hjälp, min mage har blivit mindre.

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Hjälp, min mage har blivit mindre.

Inläggav Emelie_009 06 jun 2011, 11:20

Ja, man oroar sig verkligen över ALLT när man är gravid. Nu när jag går in i v.18 så tycker jag att min mage har blivit mindre!! Min kille sa det också. Hur kan det va så? Eller har jag bara vant mig? Min arbetskamrat som är 3 veckor före mig ser ut att va i vecka 35 typ! Kan inte tänka mig att min mage kommer va så stor om 3 veckor.. :( Fast jag vet att det är olika.. Men jag undrar jämt varför jag har så mycket mindre mage än alla andra. Blir så chockad när jag ser bilder på era magar här på forumet. :S
Användarvisningsbild
Emelie_009
Stammis

BF: 071111

Re: Hjälp, min mage har blivit mindre.

Inläggav Memeliem 06 jun 2011, 11:46

Det beror förmodligen på om det är första graviditeten, skulle jag tro. En kompis som ska ha 2 veckor innan mig ser ut att vara i v 30 till skillnad från mig, som precis har börjat få lite mage, men då är det också hennes 4e och mitt 1a.
Bild
Memeliem
Stammis

Status: Mamma!

Inläggav Gellis 06 jun 2011, 12:25

mina magar har varit rena rama trolleri lådan varje gång, jag kunde gå ifrån jätte mage till att nästan se ogravid ut. Ibland så höll det i sig nån vecka och ibland någon timma innan bebisen vände sig igen.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Emelie_009 06 jun 2011, 12:28

Jaha? haha, kan det vara så alltså?
Jag var väl inte direkt orolig att det var nåt allvarligt. Bara tråkigt att det inte syns. Man vill ju att folk ska börja se snart! :)
Va skönt att höra att andra varit med om det! :) Det känns alltid bättre då!
Användarvisningsbild
Emelie_009
Stammis

Inläggav Frihet28 06 jun 2011, 12:49

Kära Emelie_009
Med barn nummer fick jag frågan från en god vän som jag tillbringade en hel dag med OM jag var gravid. Jag var i ÅTTONDE MÅNADEN! Tyckte inte att jag behövde besvara den :lol:

Andra gången såg jag bara gravid ut från naveln och neråt. Helskumt, men det syntes inte på mig upptill, alls. (en kille)

Den här gången ser jag väldigt gravid ut redan nu...men jag bär nog tvillingar och då kan det bli väldigt annorlunda de två andra gångerna. Jag nämner det för jag är i vecka 17 nu...du säger att du går in i vecka 18 men det står att ditt BF är 29 november....då skall du nu vara efter mig....som har BF 21 november....och några veckors skillnad kan göra jättemycket.

Bäbisarna växer olika, våra bäcken skiljer sig åt mycket, en del litet längre personer (som jag) kan bära många kilon extra utan att det märks lika tydligt. Och sen vänjer man sig också, precis som du säger. När jag vaknar upp är jag förvånad över att jag inte ser ut som jag är i 9 månaden....men den käre fadern skrattar då åt mig och säger att "de lär knappast ha trillat ut under natten" samt "vi har inga dvärgar i vår släkt" så de kommer nog att vara precis som stora som de ska.

Men jag förstår din undran/oro...även jag som här får ses som ganska rutinerad har mina funderingar på om de "rymt" eller flyttat hemifrån ibland :lol:
Frihet28
Stammis

BF: 211111
Bor: AfrikaEnglandUS
Status: Delighted!! Dubbelmirakel på G!

Inläggav Emelie_009 06 jun 2011, 13:29

Frihet28 skrev:Kära Emelie_009
Med barn nummer fick jag frågan från en god vän som jag tillbringade en hel dag med OM jag var gravid. Jag var i ÅTTONDE MÅNADEN! Tyckte inte att jag behövde besvara den :lol:

Andra gången såg jag bara gravid ut från naveln och neråt. Helskumt, men det syntes inte på mig upptill, alls. (en kille)

Den här gången ser jag väldigt gravid ut redan nu...men jag bär nog tvillingar och då kan det bli väldigt annorlunda de två andra gångerna. Jag nämner det för jag är i vecka 17 nu...du säger att du går in i vecka 18 men det står att ditt BF är 29 november....då skall du nu vara efter mig....som har BF 21 november....och några veckors skillnad kan göra jättemycket.

Bäbisarna växer olika, våra bäcken skiljer sig åt mycket, en del litet längre personer (som jag) kan bära många kilon extra utan att det märks lika tydligt. Och sen vänjer man sig också, precis som du säger. När jag vaknar upp är jag förvånad över att jag inte ser ut som jag är i 9 månaden....men den käre fadern skrattar då åt mig och säger att "de lär knappast ha trillat ut under natten" samt "vi har inga dvärgar i vår släkt" så de kommer nog att vara precis som stora som de ska.

Men jag förstår din undran/oro...även jag som här får ses som ganska rutinerad har mina funderingar på om de "rymt" eller flyttat hemifrån ibland :lol:

Precis, haha känner igen mig i det du säger! Ja just det, har nog glömt att ändra bf datumet. Fick datumet tillbakadraget 3 veckor när jag var på ultraljudet. så nu är alltså bf 7november. :) (jag hade gått 3 veckor längre än jag trott)
Ja, men jag tyckte jag hade väldigt stor mage förra veckan och då tänkte jag att snart kommer det inte dröja länge fören folk börjar se. Men nu så känns den lika liten som när jag var i v. 12. :P
Användarvisningsbild
Emelie_009
Stammis

Inläggav Vitlilja 06 jun 2011, 20:28

Det kan ju vara så att d3en svullnad man har i början av graviditeten(tarmarna kan vara svullna och sånt) har gått ned och du blir magen mindre innan den blir större igen, jag upplevde samma fenomen när jag var gravid.
Sen kan det skilja mycket på magen från morgon till kväll också:P

Magen kommer nog växa så det knakar snart, vissa får inte så stor mage heller. Du får gärna kika in på januraimammornas magbildtråd och titta. Vi var väldigt olika i storleken på magarna där:P
Bild
Vitlilja
Alltid online

BF: 110121
Status: Mamma till Alina<3

Inläggav Essan86 08 jun 2011, 21:29

ååh vem skall man tacka för dessa forum?? Finns alltid svar på ens frågor här! Jag e i vecka 17 och tycker också att min mage försvunnit :( jag går inte upp i vikt heller..andra verkar redan ha så stora magar..men skönt att höra att det kan va så! men man vill ju att det skall böja synas så folk ser att man e gravid, jag vill stolt gå och visa upp min mage! Nu ser jag mest litet lönnfet ut :(
Essan86
Stammis

Status: Förlovad och nygravid!

Inläggav Emelie_009 08 jun 2011, 22:27

Essan86 skrev:ååh vem skall man tacka för dessa forum?? Finns alltid svar på ens frågor här! Jag e i vecka 17 och tycker också att min mage försvunnit :( jag går inte upp i vikt heller..andra verkar redan ha så stora magar..men skönt att höra att det kan va så! men man vill ju att det skall böja synas så folk ser att man e gravid, jag vill stolt gå och visa upp min mage! Nu ser jag mest litet lönnfet ut :(

Ja eller hur! Tack godegud för forum! :-) man får svar direkt, och man slipper oroa sig. Dessutom finns det alltid flera som varit med om samma sak. Som nu tex! :-) Imorn har jag ultraljud så då får jag ju bekräftat att bebisen verkligen är kvar. ;-)
Användarvisningsbild
Emelie_009
Stammis

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm