Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Hjälp, nån mer än jag?

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Hjälp, nån mer än jag?

Inläggav liiina83 06 jun 2011, 17:05

Var på första UL i onsdags för att se så allt stod rätt till med bebis i magen. Hon börja med att titta genom bebis själv innan hon berätta för oss vad hon såg. Efter ett tag blir hon helt tyst och bara tittar och tittar och frågar, har ni fått tid till RUL? Vi svarar nej inte än vi ska till mvc nästa vecka då får vi en tid. Då svara hon ahh för det är så att jag ser vätska under bebisen vid huvudet och bena samt fötterna. Och det tyder på att bebisen har nån form av kromosomskada. Hjärtat ticka jättefint och den röde armar och ben. Hon ville att vi skulle komma för att experter ska titta på detta och faxa över UL bild och ett papper till östra sjukhuset i Göteborg, där vi bor. Han skulle ringa oss samma dag för att ge oss en tid för ytterligare UL samt göra prover. Men han ringde aldrig, vi sitter nu här hemma och vet bara att det är allvarligt. Ringde även upp antentalkliniken på östra igår för att fråga vad som händer, och tydligen har läkaren inte ens titta på det. Och bm som ja prata med lova att han skulle titta på detta på tidag och sedan ringa oss innan lunch på tisdag och ge oss en tid. Men man sitter ändå här hemma med en massa frågor, och jaaa jag har föreställt mig det värsta. Nån som råkat ut för detta?
liiina83
Nykomling

Re: Hjälp, nån mer än jag?

Inläggav grynet_å_jag 06 jun 2011, 19:41

Usch vilken hemsk situation och jäkla läkare som inte hör av sig. Fattar dom inte att man oroar ihjäl sig och behöver besked/information så fort det bara går. Håller tummarna för att er bäbis mår bra och att allt löser sig. Kram!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Re: Hjälp, nån mer än jag?

Inläggav jejnie 12 jun 2011, 16:04

Hur har det gått? :roll:
Bild

MF v4+3 (14/12-2010)
MA v5+5 konstaterat i v7+4 (7/2-2011)
jejnie
Alltid online

< Återgå till Bebisen i magen & ultraljud

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm