-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abort
5 inlägg • Sida 1 av 1
HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abortHej, Jag är 19 år och gravid!
Fick för en vecka sedan veta att jag var gravid, för pojkvännen var en abort en självklarhet. För att slippa jobbiga känslor bokade jag en abort tid och ska imorgon till östra sjukhuset för att göra ultraljud och skit men börjar nu bli tveksam på ifall jag verkligen är kapabel till att genomföra en abort. För mig har alltid drömmen varit att vara unga mamma och det största och viktigaste i livet att bilda familj och bli mamma. Självklart har jag vetskapen om vad som är viktigt INNAN man skaffar barn och har alltid prioriterat; bostad, fast inkomst och stadigt förhållande. Som det ser ut idag har jag och min pojkvän varit tillsammans i 19 månader, vi bor båda hemma och har inget jobb. Jag är utbildad florist CNS utbildning om två veckor och har erfarenhet i en mängd branscher. Min pojkvän säger att valet ligger hos mig, vilket det gör, och att jag ska göra det som känns bäst för mig. Jag vill ha barn. Men hur kan det kännas bäst för mig när jag vet att det inte känns bäst för honom? Det känns inte 100% rätt att behålla barnet, men det känns MER rätt än att göra abort. Jag känner att ifall jag tar bort det här barnet kommer jag att ångra mig resten av livet, eller i alla fall tills den dagen då jag får mitt första barn. Men vad är värst att leva med; att veta att man tagit bort ett barn som man verkligen ville ha eller att men på något sätt tvingat på den man älskar ett barn? Jag vet att min pojkvän kommer bli en helt otrolig pappa, jag är nästan säker på att när barnet väl kommer så kommer han känna att det känns helt rätt, han kommer att vänja sig vid tanken av att bli pappa under väntans tider. Han säger att i dagens läge kan han inte se något positivt med ett barn... Vi gjorde varsin lista på vad som var positivt och negativt med ett barn, det ända positiva han hade var att jag skulle bli glad. Allt negativt han hade skrivit hade jag skrivit tvärtom på min positiva sida. Jag oroar mig inte alls över pengar, utan enbart över mina chanser att få jobb efter graviditeten. Visserligen har jag i åtanke att starta eget, blomsteraffär eller café, men med ett barn i bilden får det vänta. Jag vet helt seriöst inte vad jag ska göra. Jag vill inte göra abort, jag vill verkligen inte... men jag vill inte heller tvinga på min älskling något. Finns det andra i min situation? Andra unga mammor som varit där jag är nu? Behöver stöd och råd.
Re: HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abortJag tycker att du inte ska göra abort för det låter verkligen inte som att du vill det. Det är klart att du tänker på din kille och så men när barnet väl är ute så kanske han ändrar sig. Förstå vad ledsen du kommer bli om du tar bort det eftersom du vill bli ung mamma.
Ekonomiskt så finns det ju alltid hjälp att ta till. Du ska verkligen gå på dina egna känslor och göra det du känner för! Lycka till nu!
Re: HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abortdet är säkert en svår sits du sitter i, har själv varit i en liknande, för mig slutade de dock inte så bra, men jag hade inte heller varit tsm med min sons pappa så länge då, men jag behöll barnet, och efter en tid så ville han vara pappa men inte tillsammans, vilket va ok för mig, men ja....
Men det är egentligen bara du som kan bestämma i slutändan vad som är rätt.. jag tycker att det låter som att du vill ha barnet egentligen, men du vill inte bara för pojkvännen inte vill ha, men jag tror faktiskt han ändrar sig, och abort är ingen skoj sak heller kan jag säga, för det har jag oxå gjort en gång, och jag tänker alltid på det, och ångrar det en del.. och det där med att han bara hade negativa saker att komma med på listan, ja det va säkert för han bara ser negativt just nu.. Två Pojkar födda -2009.01.03 och 2011.09.16, och en liten trea i magen
[/url]Make a pregnancy ticker![]() ![]() ![]()
Re: HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abortJag är snart 17 år och gravid i vecka 17. I början verkade min pojkvän glad och nervös ( han är 19 år ), sedan har han verkat lite osäker men alltid sagt att det var detta han ville.. Igår såg vi ett TV program om förtidigt födda barn och båda satt och grät och då insåg jag att hur nervös han än verkar, så är detta något han verkligen vill!
Jag tror nog att du skulle behöva prata med din pojkvän och berätta hur du känner, för jag tror att han kommer ändra sig med tiden ifall du väljer att behålla barnet! Lycka till!
Re: HJÄLP SNABBT 19 år, Gravid, pokvännen vill ha abortHej , hoppas inte du har gjort aborten , för jag vet exakt hur det är hade samma sits som dig för 6 månader sen, jag gjorde abort som jag ångrar i dag .
En Abort är lätt att göra men svårt att förlåta sig själv efteråt om man verkligen inte va säker på sitt beslut & det va inte jag . Visst du vill inte göra din kille ledsen men samtidigt kan man inte ta bort ett barn som man vill behålla , det kommer bara slå tillbaka på dig själv & du kommer att ångra di. & killar bruka ha kalla fötter i början av graviditet , men när barnet väl kommer så försvinner det & det ända som dom visar då är kärleken till sitt barn & hur glada dom är för att tjejen födde deras barn. Så tänk verkligen igenom vad du vill & prata ordentligt me din kille noga om vad du känner & vad du vill samma med honom .
5 inlägg • Sida 1 av 1
|

[/url]