Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Hjälp! v.27 och magsmärtor!

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Hjälp! v.27 och magsmärtor!

Inläggav EmP 16 jun 2011, 12:08

Hej! Jag är gravid i vecka 27 och i förrgår kväll fick jag otroligt ont högst upp i magen och i ryggen, det spred sig sen under natten ner i magen och ner i ryggen. Hade konstant ont och emellanåt fick jag så ont att jag skrek i kudden och grät! Jag och min man åkte in till akuten där jag fick ta urinprov och blodprov tills de kom på (efter över 3 timmar) att de skickat oss fel och att vi skulle till antenatal avdelningen för jag var ju gravid! Vid det här laget hade jag så ont att jag inte kunde sitta mer en ett par minuter i taget och ligga ner var det knappt frågan om. Kramper i magen och rygg kom oftare och det gjorde allt ondare.

När vi kom rätt avdelning kollade de bebisens hjärtljud och gjorde ultraljud och lillen mådde prima. De gjorde även vaginaltultaljud och jag var inte öppen det minsta. Doktorn kände på magen och allt såg fin fint ut, det gjorde inte ondare av att hon tryckte någonstans. Alla prover var fina och hon kunde inte hitta något fel!!
Hon sa att det kunde vara förstoppning eller ligament besvär. Men kan man ha så ont att man skriker, gråter, ligger sömnlös och inte kan äta eller knappt dricka på grund av det? (kan även tillägga att jag mår något bättre idag men har svårt att andas djupa andetag och om jag hickar eller liknande gör det otroligt ont på vänster sida, förut var smärtans centrum under och runt naveln.)

Har någon varit med om någonting liknande? Eller vet någon vad mer det kan bero på?
Bild
EmP
Stammis

Status: Gravid och lycklig!

Re: Hjälp! v.27 och magsmärtor!

Inläggav gjeterjenta 16 jun 2011, 12:49

Jag va med om nått liknande i v 22-23, va inne två gånger på förlossningen och fick ligga över natt, men bebis mådde bra och dom hitta inget fel, fick smärtstillande tabletter och blev sjukskriven i två veckor ( va bara hemma två dagar dock) då va det prat om muskelbristning eller överansträngning då jag har ett fysiskt arbete med mjölkkor.. Fick dock äta smärtstillande kontinuerligt under 3-4 dagar för att palla då det fortfarande gjorde ont, sen vet jag inte om det hade med det att göra men jag blev förstoppad utav helvete efter sen, va typ inte på toa på över en vecka trots lactulos o stolpiller som ska tömma hela tarmen o katrinplommonjuice, jag testade allt! Sen löste det sig till slut, men det kan ha varit det som krångla för mig, men tänkte inte på det när jag åkte in då jag gjort nr 2 dagen innan.. Men det va iallafall inget fel med bebis, har BF idag men tror inte jag får se nån bebis än :)
gjeterjenta
Stammis

BF: 110616

Inläggav EmP 16 jun 2011, 18:56

Tack så mycket för svaret! :) Mig gav de inget annat än pamol som inte hjälper alls :( Men det börjar bli bättre och bättre så.

Vad roligt! Hoppas bebisen vill titta ut snart och att ni får en fin fin sommar :D
Bild
EmP
Stammis

Status: Gravid och lycklig!

Inläggav Jooseylou 15 sep 2011, 18:44

Hej!

Jag har liknande smärtor då och då som varar i ett par dagar, haft sedan månad 2. Men toabesök får jag, än så länge högst en dags uppehåll. Men magmusklerna tar nog mycket stryk på mig då mitt arbete är fysiskt. Uppblåst blir man ju också :?
Men era smärtor verkar ju ha varit värre.
Får väl vara glad så länge det håller sig så här.... :)
Jooseylou
Nykomling

BF: 111229
Status: Längtar och är förväntansfull.

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm