-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hjälp! Vad tror ni?
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hjälp! Vad tror ni?Nej, jag testade med äl-stickor för att se om jag hade ägglossning! Det jag funderade över är om äl-testet kunde ha reagerat på graviditetshormonet strax efter missfallet, att gravtestet alltså inte reagerade men att äl-testet kunde ha snappat upp kvarliggande hcg-hormoner. Att jag alltså inte hade äl utan bara hade så höga halter av hcg kvar att äl-testet reagerade på det.
Det jag testade med i går var graviditetstest!
Re: Hjälp! Vad tror ni?Okej.. Hcg-hormonet kan ju vara kvar under en längre tid. Men om graviditetstestet gav utslag, och dessutom starkare än förra gången låter det ju väldigt konstigt.. Jag skulle nog försöka få en tid för vul för att se om det är någonting eller inte.
Re: Hjälp! Vad tror ni?När jag plussade nu så visade testlagrets älsticka två starka streck. Gravtest negativt. 2 dagra senare var även gravtest positivt. Så på mig funkade älstickan tidigare.
Re: Hjälp! Vad tror ni?Då kan alltså mitt ÄL-test jag gjorde en vecka efter mitt missfall alltså gett utslag på graviditetshormon istället för äl, trots att gravtestet gav negativt tre dagar efter missfallet.
Det innebär alltså att jag kan ha haft ägglossningen runt den 19:e där jag hade både sug på sex och ägglossningsflytningar. Det känns lite lugnande.
Re: Hjälp! Vad tror ni?hej!
Jag kan rekommendera digitalt grav.test - det säger tydligt GRAVID (och uppskattar i vilken vecka)/INTE GRAVID - då slipper du utrymme för egna spekulationer! Jag har också varit skengravid några ggr... gud vad man kan känna sig som gravid fast man inte är det. Håller tummarna för dig! Längtat så själv efter att bli gravid efter missfall häromveckan
Re: Hjälp! Vad tror ni?Vet att detta är en äldre tråd, men jag har ändå en undran!?
Man kan ju visa positivt på graviditetstest efter ett mf/ma/abort, under några veckor. Därför ska man vänta minst 9 veckor innan man kan "lita" på testen. Men varför skulle digitala test "gravid", "icke gravid" vara någon skillnad före dessa 9 veckor? De kan väl också visa fel? om de reagerar på hcg.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|