-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hjälp! Vad tror ni?
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Hjälp! Vad tror ni?Ursäkta mitt långa inlägg, men jag skulle uppskatta er hjälp!
Har suttit med graviditetssymtom sedan i tisdags och har inte vågat testa mig i rädsla för svagt streck. Men i morse tog jag mod till mig, och fick, naturligtvis, ett vääääldigt väldigt svagt streck. Hellre det än ett negativt, visserligen. Jag vet att jag är gravid, jag känner tydligt igen symtomen; - stick och ilningar i livmodern (som värst igår) - svullen, binder en massa vatten (eskalerade för två dagar sedan, fått "gravidmage") - ont i brösten, det har jag haft i nio dagar nu - dålig hy - molande värk i tjejmage och ryggslut - flytningar som känns som mens, fast de är genomskinliga. Förra graviditeten testade jag positivt först på BIM +9, vilket började med ett spökstreck som var svagare än det jag fick igår. Jag fortsatte då att testa, styrkan på strecket utvecklades svagt, men blev aldrig lika starkt som kontrollstrecket. I oro för missfall slutade jag att testa för att slippa analysera strecket. I v. 7+5 fick jag missfall. Jag är väldigt osäker på när jag haft ägglossning. Har testat några gånger sporadiskt, dels för att bara kolla om jag får utslag, men jag ville inte veta exakt för att slippa stressen. Det här är mina datum: 8/12 Missfall 9/12 Slutar blöda 10/12 VUL, inga tecken på graviditet 11/12 Gravtest, inget utslag 16/12 ÄL-test, relativt starkt streck men svagare än kontrollstrecket 22/12 ÄL-test, mycket svagt streck, men ändå ett streck 3/1 Svagt positivt utslag på gravtest Ska man utgå från gravtestet skulle jag möjligtvis vara på BIM -3 eller -4, utgår jag från ÄL-testet borde jag vara på BIM +3 ungefär, men då tycker jag att gravtestet ger alldeles för svagt utslag. Jag behöver all er kunskap och erfarenhet som hjälp fr att analysera detta. Vad tror ni? Ska jag räkna med att jag har ett missfall på gång igen? Är orolig... Var så säker på att "nästa graviditet" kommer jag vara säker på att det inte är något missfall på g, det kommer jag känna... Hjälp mig, snälla!!
Re: Hjälp! Vad tror ni?Ååh vad jag hoppas för din skull att det är en liten som tänker stanna. Jag följde ju dig i den andra tråden som slutade så olyckligt. Någonting som är positivt är ju att du har plussat starkare nu än förra gången. Vilka tester har du använt? Är det samma som förra eller nya? Jag skulle nog vänta några dagar, kanske testa i övermorgon för att se om de blir starkare. Du är definitivt gravid men det skulle tala mer för att det står bättre till denna gången än förra. Om du unu använder sådana tester som ökar i styrka. Jag önskar dig all lycka till!!
Re: Hjälp! Vad tror ni?hej vännen du ska aldrig ut gå ifrån att du är på väg att få mf, det mår du inte bra utav. och som sagt det är ju svårt att veta när du hade äl, men jag hoppas och tror att det går bra den här gången och att du får en fin och bra graviditet som slutar i en underbar liten bebis.
men jag vet hur rädd man är jag plussade efter 1 mens efter mitt mf och jag är just nu i v 9 och är livrädd att det ska gå åt h......vete. jag fick mitt i v 11+5 så jag har ett par oros veckor kvar . och man kan ju aldrig veta om det går bra eller inte förens bebben är ute. men man får hoppas på det bästa och försöka att inte oroa sig, men som sagt det e såå j....la svårt att inte oroa sig det gör man iaf.... jag håller tummarna för dig vännen och skickar styrkekramar till dig och denna ång ska det gå bra för dig....
Re: Hjälp! Vad tror ni?Tack för era söta svar tuss och MariaTheres! Ni har ju så rätt båda två!
Jag har använt testlagrets stickor, har ett gäng hemma. Inte de bästa kanske, men de har ändå varit pålitliga hittills. Sambon vill inte tro på det, mitt streck är alldeles för svagt, han vill ha ett starkt streck som bevis på att det verkligen är en graviditet... Jag förstår att han är skeptisk, även om han vill tro på mig kan han inte riktigt. Förra graviditeten vågade han inte tro förrän vi var på akuten (jag fick gastril pga graviditeten) där vi fick bekräftat att vi var gravida. Jag var helt förkrossad i morse och grät för jag inte kunde känna någon glädje eller spänning över strecket. Det är först nu jag vågar tro och hoppas på att det faktiskt kanske är något på gång. Rädslan och oron börjar släppa. Förra graviditeten höll jag på att testa vecka efter vecka innan jag fick något svar, och först i vecka 6+3 fick jag mitt starkare streck. Nu är jag ju mycket tidigare än så. Dessutom har jag ont i brösten, vilket jag inte hade alls förra graviditeten. Jisses, det börjar verkligen bli spännande det här... När tror ni jag hade ägglossning? Jag hade enormt sexsug runt den 21:e och trådiga flytningar, och kan visserligen haft äl då... kan det stämma tidsmässigt med ett plus nu?
Re: Hjälp! Vad tror ni?E-mma: hoppas verkligen det är ett frö i magen som växer och blir vackert!
Håller alla tummar och tår jag har för dig! * Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel. ![]() Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/ MF 090912 (v 5+3) MF 100112 (v 6+5) MF 100513 (v 5+0) Utomkvedes 120111 (v 5+0) Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Re: Hjälp! Vad tror ni?Ja det tror jag absolut kan stämma med ett plus. Jag plussade i vecka 3 tydligen fast jag trodde att det var 5. Min äl var också lite konstig och jag blev ju flyttad 12 dagar efter RUL:et så visst kan man plussa tidigt, det är jag ett levande bevis på
Re: Hjälp! Vad tror ni?om man räknar rent logiskt så skulle jag kunna tro att du har haft äl mellan den 10 och den 16 men va vet jag kroppen är ju ett mysterium:) när jag gick med min dotter så hade jag ingen aning om när jag hade haft mensen eller äl, så då fick jag ett tidigt ul och då va jag tydligen i vecka 9:) men som sagt ibalnd är det svårt att veta:)
Re: Hjälp! Vad tror ni?Testade idag igen och det var negativt. Antar att det var falskt alarm då? Jag trodde verkligen att jag var gravid denna gång. Kanske är skengravid?
Nåja, jag får invänta mens och ta nya friska tag efter det. Kanske är lika bra...
Re: Hjälp! Vad tror ni?Satt och googlade lite, och vad jag förstår är ÄL-testerna känsliga och kan reagera på graviditetshormonet innan gravtestet gör det. Undrade därför om det kan vara hcg:et som ÄL-testet reagerade på istället för ägglossning och det var därför jag fick ett starkare streck den 15:e? Jag kanske inte har haft ägglossning ens?
Vad krångligt allt ska vara då! Önskar det fanns digitala tester som kunde säga precis vad som händer i kroppen, typ "du har ägglossning om tre dagar", "nu kommer du få mens om en vecka" eller "du är gravid". Jag skulle kunna lägga flera tusen på ett sånt test.
Re: Hjälp! Vad tror ni?Testade du med äl-stickor alltså för att se om du var gravid? Förlåt jag hänger inte med riktigt
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|