Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Hopp och förtvivlan!

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Hopp och förtvivlan!

Inläggav Lila blomma 26 apr 2010, 15:12

Hej alla som ni kämpar

Jag och min sambo har försökt att bli gravida i mer än 3 år nu, resan har varit lång och påfrestande. Den 3 mars i år började vi vår första ivf-behandling. Tisdag förra veckan plockade de ut äggen, de hittade 16 ägg, varav 9 var mogna och kunde användas. Det resulterade i att 2 ägg blev befruktade med hjälp av att man hjälpte spermien in i ägget. Min sambos spermaprov som han gjorde i början av utredningen visade normalt men när de skulle befrukta äggen visade det sig att spermierna var för slöa att ta sig in i ägget/äggen själva... Ett befruktat och fint ägg har nu återinförts (gjordes för 5 dagar sen) och vi väntar nu ivrigt på att få göra ett grav-test.

Jag har tidigare i samband med detta fått operera bort polyper/cystor i livmodern och vid den första gyn-undersökningen vid starten av ivf-behandlingen upptäcktes det att det tyvärr kommit tillbaka 2 små polyper men dessa påverkade inte livmoderns form så det blev ingen ny operation utan vi fick börja med ivf-behandlingen på en gång.

Jag pendlar mellan hopp och förvivlan och ibland känns det som att jag blir galen, tänker och analyserar allt. Är så rädd att det inte ska lyckas, längtan är så stor efter ett litet barn...

Ett ägg har frysts in så det kan användas om detta inte lyckas.

Ni som är i samma situation eller redan fått ert efterlängtade barn genom en ivf-behandling, snälla jag behöver era tankar och råd kring den här första tiden INNAN man ska göra grav-testet?

Hur känns det, vilka tecken hade ni och finns det något särskilt att tänka på?

Mvh / Lila Blomma
Lila blomma
Nykomling

Re: Hopp och förtvivlan!

Inläggav mikafika 26 apr 2010, 16:05

Välkommen hit Lila Blomma!

Spännade att vara ruvare nu, men jobbigt som 17 oxå...Man letar sig galen efter symtom...hehe
Man kan ju tyvärr inte göra så mkt mer än att bara vänta och leva som vanligt men kanske ändå som att man kan vara nygravid. Ingen alkohol och så tex. Jag drack fortfarande kaffe men skar ner till knappa 3 koppar om dan från att jag började ruva. Och varje dag gick jag och kände efter om ngt kändes nytt och anorlunda i kroppen. Vi misslyckades första försöket men hade då 6 fina embryon i frysen och gjorde FET i Februari som lyckades :)
Dagarna innan plus kände jag små drag och hugg runt livmodern/äggstockarna och molvärk på kvällarna.

Vi har en tråd för IVFare här på mb som jag tycker du ska titta in i, där befinner sig fler i din situation och vi tar alltid emot nya medlemmar med öppna armar. Så där kan du fråga vad du vill eller bara skriva av dig om du vill.

alla-som-haller-pa-med-ivf-26777-1470.html

Jag hoppas verkligen det går vägen för er, kram!
BildBild
mikafika
Alltid online

BF: 271010

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm