Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Hoppet som blev ett plattfall

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Hoppet som blev ett plattfall

Inläggav Linda-bl 10 jun 2010, 10:23

I början på juni startade jag med Gonal och några dagar senare med Orgal utran och ytterligare några dagar senare ett besök på IVF-kliniken för ett ultraljud. Ultraljudet visade många ägg, men försmå ägg! Blev att öka dosen några dagar för att göra ett nytt ultraljud som visade två TVÅ stora fina ägg, ett ynka ägg för lite! -Inget uttag utan det blir en nollställning och ett uppehåll till efter sommaren!
Om jag känner mig nere & mår skit pga av detta, undra då hur kvinnor som får missfall mår!
Jag/Vi hade ett hopp, men vi missa att hoppa när mattan drogs undan och vi föll på mållinjen!

Jag klara inte av att se alla gravida magar runt omkring mig utan att känna mig ledsen och sårad inom bords! :(
Linda-bl
Nykomling

Re: Hoppet som blev ett plattfall

Inläggav helenaeg 10 jun 2010, 10:33

Hej
Förstår hur jobbigt det måste kännas.. Jag har ju aldrig varit riktigt där du är men fick hormonbehandling då jag har svårt att bli gravid och bara den väntan och längtan var nästna outhärdlig ibland..

Men du, det är vnaligt att man får göra ett par försök innan man lyckas för det handlar ju om att lyckas stimulera tillräckligt mycket så att det blir rätt mängd ägg. Jag är säker på att det kommer gå jättebra nästa gång och försök tänka på att ni är ju ändå där mitt i det och försöker nu.. det kunde ju vara så att ni hade flera flera månaders väntan på att ens få komma och börja över huvud taget.
En vän till mig var i samma sits nyligen.. Det blev för lite ägg först och sen blev det tillräckligt och de plockade ut, befruktade och satte in dom igen men inget tog sig.. Hon tyckte det var jättejobbigt.. men sen gjorde de ett försök till efter ett par månader och då lyckades det och nu är hon gravid i v 10 och har nyligen gjort ett VUL och sett att allt ser bra ut..

Så ge inte upp, det kan ta lite tid.. jag förstår som sagt var att du är otålig och din längtan är förmodligen så stor att den tar över hela ditt liv (det gjorde den på mig i alla fall.. kunde inte göra något annat än att bara tänka på detta). Men snart snart är du ju där och då kommer du säkert få rätt dos så att det blir rätt antal ägg..

Stort lycka till och hör av dig igen om du behöver prata.. Även om jag inte varit exakt där du är... :wink:
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm