Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

hormoncirkus

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

hormoncirkus

Inläggav mamelie 10 jul 2010, 16:57

ÅH! jag hatar det här. jag antingen gråter eller är som en tom stor säck som bara står och skräpar.

svartsjuka, hör det till alla hormoner? jag har blivit så sjukt svartsjuk och jag blir galen. känns som jag håller på att förstöra hela vårat förhållande just nu. jag älskar denna människa mest utav allt på jorden.
idag åkte han till stockholm och hämta sin son som har varit hos sin farmor i en vecka på semester, han träffade en vän (en kille) och hans dotter, dom hade gått och matat ankorna med barnen och druckit kaffe.
är det nått man ska bli svartsjuk på eller?! NÄ!
just nu vill jag bara gräva min egna grav och lägga mig där känns det som. jag har aldrig varit sotis förut!!

jag får världens ångest över det här, vad ska jag göra? jag har pratat med honom om att jag verkligen inte är mig själv just nu och det vet han, å han säger att han "saknar den gamla emelie" .. jag gör också det, hur f-n får man tillbaka henne?!

jag blir galen!!!
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Re: hormoncirkus

Inläggav Mir 13 jul 2010, 18:40

:( Jag känner igen mig i det du säger. Men jag har lite andra bekymmer än otrohet som satt sig i huvet. Har kommit på mig själv med att förbjuda sambon från att träffa sina vänner. :( Och samtidigt som jag verkligen inte vill vara så hemskt jobbig så är jag så envis och orolig att jag vägrar ge mig. Allt har blivit annorlunda, och den där gamla roliga tjejen man var tidigare är helt borta, precis som du beskriver.

Vet inte riktigt vad jag kan säga för att hjälpa, jag är ju ännu på samma båt. Men det är nog ganska viktigt att försöka tänka på det positiva och livet ni haft innan alla förändringar och påfrestningar. Kan som sagt inte komma med någon annan tröst än att du inte är ensam.

Jag garanterar oss båda två att kommer att lösa sig. Och jag hoppas att det blir så snart som möjligt. Köp ett par gulliga skor till barnet, som du kan titta på när allt känns som jobbigast. För mig blir det iallafall lättare och det får mig att längta och tänka mer på mig och min bebis och skita i problemen som kommer utifrån.
Mir
Nykomling

Inläggav Soltrollet 13 jul 2010, 18:54

mameliegumman: Var lugn, den gamla emelie kommer tillbaka.
Jag var likadan förra gången men det gick över till slut.
Det är bra att du berättat hur du känner så att han är medveten om det. Det är inte alltid karlarna förstår hur en graviditet påverkar oss stackars gravidosar och för den delen inte heller sen när man är nybliven mamma och babybluesen anfaller :wink:
Som sagt tycker jag att det är viktigt att prata med varandra, kramas ofta och försöka fokusera på det som kommer sedan.
Det blir bättre!

Kramkram :P
Soltrollet
Alltid online

BF: 101102

Inläggav mamelie 13 jul 2010, 19:42

åh tack tjejer för era svar, det tog några dagar men jag är glad över att någon känner som mig, eller har känt. så jag inte håller på att bli galen.

nu har killen semester, och det är skönt att ha han hemma faktiskt. jag hoppas verkligen att det försvinner sen när pluttis kommer ut. såhär kan man ju inte ha det!!
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm