-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur är Er partner?
28 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Hur är Er partner?Jag bara undrar hur man ska få reda på allt! Det står olika överallt och man vill ju så gärna göra rätt när något så stort står på spel!
Vi har en life butik här, bor i en håla så har bara apotek och Life typ och hon på Life visste absolut inget när jag frågade om något som var bra om man ville bli gravid! Vill så gärna ha hjälp, står att många är missnöjda med Glandin25 då det rubbade deras cyklar.. Så jag är mer inne på apiforce och efamol då det ena är bidrottninggele och låter ganska skonsamt medans den andra är mkt omega syror.. HJÄLP! Vill hinna börja med något innan äl, är på dag 1 i cyklen nu och affären är runt hörnet! Än en gång kommer den,
längtan En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt En längtan efter andetag, som skulle varit ditt <~♥~> Du finns i drömmar, i tankar och hjärta Men din saknad i verklighet, är det som smärtar <~♥~> Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
Re: Hur är Er partner?Du får försöka hitta info på nätet, jag har ingen erfarenhet av sånt så jag kan tyvärr inte hjälpa mer än såhär :/
Hoppas du hittar nåt vettigt sm du kan testa
Re: Hur är Er partner?WatingForMyAngel: Jag har aldrig hållit på med sånt där men jag tycker att ska du testa något så testa bidrottninggele, låter ju faktiskt helt harmlöst och läst om flera stycken som testat det. Hellre börja med något någesånär naturligt enligt mig som är livrädd för att rubba kroppen på något sätt
Det enda tips jag har till er är att försööööka att ta det lite lugnt och inte stressa allt för mycket kring det hela. Jag förstår att ni längtar men i början kan man nog ta det ganska lugnt. Ha sex när ni vill men kanske iaf varannan dag så borde det ju faktiskt räcka. Att äta extra folsyra kan man ju göra bara ifall det skulle bli bebis. Jag hoppas ni alla lyckas snart!
Re: Hur är Er partner?Efamol ges även till barn, så det låter harmlöst, och nu har jag läst runt och många säger att man ska ha efamol. Jag har varit och tittat på den tidigare då jag har lite problemhy, och den ska hjälpa till med hormonell balans som påverkar huden. Jag tror att jag ska köra på den..
Än en gång kommer den,
längtan En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt En längtan efter andetag, som skulle varit ditt <~♥~> Du finns i drömmar, i tankar och hjärta Men din saknad i verklighet, är det som smärtar <~♥~> Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
Re: Hur är Er partner?Jag tror på att kroppen nog sköter det själv,utan en massa hjälp från piller och krämer och liknande. Inte fanns det sånt förr i tiden heller och massa barn fick dom
Första gången jag var gravid åt jag folsyra tabletter, nu andra gången folsyra och multivitamin. Men alltid efter att jag har konstaterat att jag är gravid, aldrig före
Re: Hur är Er partner?Jag har precis börjat äta folsyratabletter då jag läste nån rekommendation om att man kunde börja from då man tänker börja försöka bli gravid. Tänker inte mixtra med andra tillskott eller ÄL tester än i alla fall
Re: Hur är Er partner?Folsyra är JÄTTEbra att ta, då det minskar risken för neuralrörsdefekter (läpp/gomspalt och ryggmärgsbråck hos fostret) ta tabletter med minst 400 mikrogram/dag för att få god effekt. Sägs även minska risk för missfall.
Re: Hur är Er partner?hello-
glöm inte att även mannens fertilitet påverakas av alkohol, cigg osv:)
28 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
|