Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!
av Sera 14 mar 2011, 17:43
Tänkte att vi kunde dela med oss lite hur våra partner är när det kommer till bebisverkstad  Är ni som vanligt med varandra eller lite mer "mysiga"? Pratar ni mycket och stöttar varandra? Är han lika ivrig som du osv osv  Jag kan ju berätta att min karl tjatade på mig att sluta med mina p-piller. Jag sa att jag kunde sluta när kartan var slut så kör vi efter det, men nej han tyckte jag skulle sluta direkt. Så jag gjorde det och blev sen jättetaggad på att bli gravid! Nu har vi börjat köra igång och han är verkligen mån om att göra allt som kan få mig att bli gravid  Jag sa till honom att jag skulle sluta röka, det tyckte han var jättebra (såklart), jag sa att jag tänkte börja äta multivitamin med extra folsyra, då tog han fram B-vitamintabletter som han hade och sa att jag kan ta hans. Sen efter sex så säger han till mig att lägga en kudde under rumpan och ligga kvar där en stund... haha han är för underbar! Är era karlar likadana? Kan vara kul/skönt att prata om ^^
-

Sera
- Stammis
-
-
av naellie 15 mar 2011, 08:05
Min karl blev stressad av att veta när jag hade äl, så jag försökte bete mig som om det regnade. han ville såklart jättegärna ha barn, men hade mer inställningen "det blir när det blir" och hade kraftig prestationsångest. Och jag hintade nog indirekt mer än väl när jag hade äl....utom just den gången vi faktiskt blev gravida, för då hade jag räknat fel 
-
naellie
- Alltid online
-
- Status: Mamma till Hubbe!
-
av E Maria 15 mar 2011, 08:08
Min karl är mer sån att "tänk på att vi människor har levt så länge, tabletter och sånt är inte naturligt, sluta med dina p-piller så att kroppen kommer i ordning". Såå, jag slutade, vi hade avbrutet samlag för det var lite dålig tajming, jag ville hinna gå ut skolan. Sen började jag tänka mer och mer på att jag verkligen ville. Så jag köpte ägglossningstest och hela skiten. Men det stressade min gubbe för "det är inte naturligt". =P Hur som helst, fick glad gubbe på testet och han kom utanför  med flit. Då fick jag läxa upp honom och säga hur lite tid man har varje månad för att kunna bli gravid. Så han tvingade sig upp på morgonen dagen efter och gjorde sin plikt.  Jag blev gravid... Men fick MA i v. 12.  Men "det är ju naturligt och inget att haka upp sig på". Min värld rasade. Jag var så arg och ledsen, och besviken på honom som tog det så lätt... Tyckte inte han förstod mig så jag grät i bilen, eller varsom helst, bara han inte såg. Efter ett par månader kunde jag berätta för honom hur jag kände, och att jag var besviken på honom fast jag vet det är orättvist. Sen dess har han velat ännu mer att vi ska lyckas igen. Han går promenader varje dag för "bästa spermieproduktion". Han skriver roliga saker på handlingslistan som "mat för att höja spermiekvaliteten, fråga i kassan"  Han är söt... =) Men vi har inte lyckats ännu, men han har snart lika bra koll på min cykel som jag. Han planerar efter min ägglossning, då måste han vara hemma =) Han är den bästa pojkvän man kan ha När jag var gravid så lagade han frukost till mig, hemmagjord yoghurt och nybakat bröd. När jag drack ett glad juice kom han springande med persilja så att jag tar upp järnet bättre... söt 
 __________________________________________ 101020 - MA v.12 111219 Flicka
-
E Maria
- Alltid online
-
- Status: Lycklig mamma
-
av Sera 15 mar 2011, 10:42
naellie - Ja, ibland kanske det är bättre att bara köra på som man känner för. Men vi kvinnor har väl den där extra glöden (modersinstinkten antar jag) som tänds när man börjar inse att det är allvar  Kul att ni lyckades, inte långt kvar nu ser jag E Maria - Jo jag har fått uppfattningen att de flesta killar har den inställningen att det blir när det blir. Men vi kvinnor vill ju såååå gärna, och männen förstår ingenting haha. Fast det låter ju som att han faktiskt anstränger sig lite extra  Tråkigt att ni fick MA, hoppas ni lyckas pricka rätt och få ett plus snart då  Igår sa jag till min kille att om jag räknat rätt nu så börjar mina fertilitetsdagar i dag, då kallade han mig "Devil woman" (vi pratar engelska med varandra) haha han brukar säga att jag är satan för att han "blir svag" och vi har sex ofta (han är muslim, men inte praktiserande), men det är förstås på skoj. Jag tror det är viktigt att man har kul under tiden, så det inte blir så pressat och tvingat.
-

Sera
- Stammis
-
-
av WaitingForMyAngel 15 mar 2011, 12:41
Låter så mysigt med killar som verkligen försöker hålla koll på allt lika mkt som vi gör. Min kille är med: Det blir när det blir.. Dock vill han jättegärna bli pappa, men eftersom han inte vet mkt om graviditet och om att bli gravid så tror jag inte att han tar till sig hur mycket som ska klaffa. Jag försöker berätta om allt som jag håller koll på och vill liksom att han ska hjälpa till, och om inte det, så iaf förstå! Han har lovat att ställa upp på sexet  Lät dumt att säga ställa upp, men menar mer som att hinta innan han blir för trött och inte orkar. Och sen inte komma den dagen som det gäller och säga att idag orkar/hinner jag inte. (Han tränar till kl 22 några dagar i veckan, så då förstår man om han är trött på kvällen! Då får man mysa på dagen ist, även om jag gillar kvällen bäst, för då kan man ligga kvar efteråt  Ska tydligen vara bra ju!) Några gånger nu på senaste tiden så har han sagt: Försök att inte stressa nu så vi kan bli gravida till sommaren  Och det värmer såklart! Men det är ungefär det bebisprat vi har!
Än en gång kommer den, längtan
En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt
En längtan efter andetag, som skulle varit ditt
<~♥~>
Du finns i drömmar, i tankar och hjärta
Men din saknad i verklighet, är det som smärtar
<~♥~>
Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler
Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
-
WaitingForMyAngel
- Alltid online
-
-
av Sera 15 mar 2011, 17:26
WaitingForMyAngel - Skönt att han är med på notorna i alla fall  Jag har också försökt förlara för min kille det här när det är dags att "ligga i" så man kan träffa rätt  Han vill verkligen ha barn så han lyssnar och lyder  Haha Oftast så är det nog så att killar vet på vilket sätt barn blir till, men inte lika detaljerat som vi tjejer. En kille kan ju göra barn när som helst, medans tjejer måste veta när rätt tid infaller  Men jag tror att många killar, som verkligen ser fram emot att bli pappor, tar till sig information och gör så gott de kan för att det ska gå. Som E Maria sa att hennes kille motionerar och köper hem bra mat för att säkra bra spermier 
-

Sera
- Stammis
-
-
av WaitingForMyAngel 22 mar 2011, 08:50
Nu så blev det inget denna månaden heller, så självklart har jag varit väldigt ledsen... Så min sambo frågade faktiskt vad han ska tänka på och vad han kan göra för att kanske öka chanserna! Vill ni hjälpa till att sätta ihop en lista på vad en kille kan tänka på för att få så bra spermier som möjligt? Så slipper han läsa sig till allt själv, ett litet tack för att han bryr sig mer och mer (flinkar in med en annan fråga här med, kanske fel tråd, men ni kanske kan hjälpa ändå) Jag äter vitaminer (KVINNA) med bl.a mycket folsyra. Finns det något annat som ni anser att jag borde prova?
<~♥~>
<~♥~>
-
WaitingForMyAngel
- Alltid online
-
-
av Sera 22 mar 2011, 12:57
Jag göra inte så mkt extra med mig själv förutom att jag äter B-vitamin tillskott med folsyra, dricker ingen alkohol och försöker sluta röka. Det är ju förstås bra att försöka motionera och äta nyttigt osv, men så länge man inte lever ett väldigt osunt liv så borde det ju inte vara nåt problem. Det jag har läst att män behöver tänka på är: Inte basta eller duscha varmt timmarna innan sex Minska eller sluta röka Inte dricka så mkt alkohol Ha utlösning ungefär varannan dag (det tar 72h att göra nya alerta spermier) Motionera och äta sunt Det finns säkert en massa mer knep, fyll på med det ni har läst/hört 
-

Sera
- Stammis
-
-
av WaitingForMyAngel 22 mar 2011, 14:42
Tack så mycket! En fråga bara, är det dåligt att ha sex varje dag runt äl då? För har man det inte, så lever ju inte sperman kvar om man nu kanske har dåligt miljö/lite äl sekret osv. Borde det då inte vara bättre att ha sex varje dag?
Tack för all information!
<~♥~>
<~♥~>
-
WaitingForMyAngel
- Alltid online
-
-
av tjillevippen 22 mar 2011, 15:11
WaitingForMyAngel: Jag och min sambo blev gravida efter fem månaders försök. Då hade min kille börjat äta vitaminer med extra zink i (har läst att det är bra för "dom små liven") Han drog även ner på sitt kaffedrickande (inte för att han drack mycket innan, men han gick ner till typ 1kopp/dan) Och jag knaprade mina "kvinna-vitaminer", och just den månaden som det tog sig åt jag även Borago-kapslar. Läste på lite olika forum att det tagit sig direkt för vissa när de provat det. Så jag tänkte att det va värt ett försök:) Vi försökte ha sex cirka varannan dag, ibland oftare ibland mer sällan. (min sambo fick prestationsångest om jag tjatade för mycket)  Men det är bra att köra på så ofta man kan/orkar! Lycka till! 
-
tjillevippen
- Alltid online
-
-
< Återgå till Bli gravid
|