Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Hur känner ni av er ÄL??

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Hur känner ni av er ÄL??

Inläggav Lillan08 27 jun 2011, 12:10

Ja hur känner ni av er ÄL??
Jag har förut aldrig känt av den men både förra månaden och nu så har jag en j-lä mensvärk!!! :(
Är det vanligt??
När vi försökte bli gravida i 10månader (och sen blev det med vår dotter) var jag HELT utan aning om ÄL!! Kände ingenting!! :shock: Men nu, som sagt, världens mensvärk!!
Är ju lite taskigt eftersom jag tycker att det räcker med mensvärk när man har mens.... :roll:
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11
Lillan08
Alltid online

Re: Hur känner ni av er ÄL??

Inläggav Poppe 29 jun 2011, 10:04

Jag får en smärta typ, man kan säga att de sticker i tjejmagen
Poppe
Stammis

Inläggav WaitingForMyAngel 10 sep 2011, 09:45

Jag vet inte riktigt när jag har äl, men har ett sug, stickningar o kramningar sen igår... Undrar om detta är äl smärta..
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav vambi 02 okt 2011, 22:24

hej jag brukar ha som mensvärk men nu denna gången har jag inte känt något och min blödning är mycket sparsam, men kanske är det åldern :oops: men tycker det e konstigt att det kom så plötsligt efter alla år "normalt"
vambi
Alltid online

Inläggav jejnie 02 okt 2011, 23:21

för mig känns det som håll fast i äggledarna istället för i sidan på magen:)
Bild

MF v4+3 (14/12-2010)
MA v5+5 konstaterat i v7+4 (7/2-2011)
jejnie
Alltid online

Inläggav Princess Melinda 11 okt 2011, 20:40

Jag brukar också känna det som "håll" där jag inbillar mig att mina äggledare sitter. Jag har aldrig tidigare funderat över äl förrän nu när vi börjar tänka på barn, men de senaste två månaderna har jag funderat på den där smärtan, första gången kom och gick den i tre dagar och andra gången i en dag. Båda gångerna på höger sida. Men - sen fick jag mens bara ett par dagar senare. Så det kanske inte är någon äl-smärta i alla fall utan en annan sorts mensvärk? Eller kan man ha äl bara ett par dagar innan mens? Verkar ju konstigt.
Princess Melinda
Nykomling

Inläggav jätteliten 14 okt 2011, 15:26

Jag har alltid tänkt på det som en sorts dov kramp, men håll passar faktiskt ganska bra in på känslan. Jag har aldrig haft nån särskilld koll på vart jag är, har inte tänkt så mycket på det så jag brukar börja med att tro att det är mensvärk, även om det är lite fel sorts smärta, och sen bli irriterad att det inte blev nån mens när jag ju har föreberett mig mentalt...

Först nu när jag har börjat försöka bli gravid och läst om det har jag fattat vad det faktiskt är. Å tänk vad bra koll jag kunde haft om jag hade varit mer förutseende vad gäller det hela! Jag får hoppas att det går vägen även utan koll, och gör det inte det kommer jag väl hinna skaffa mig det på vägen..
jätteliten
Nykomling

Inläggav AidaTatarevic 31 okt 2011, 19:40

Hur ska man enklast vara säker på då man har ägglossning? Tycker det är så svårt ....

Hur ska man bäst gå tillväga.. Utan att känna press och stress?? :roll:
AidaTatarevic
Nykomling

Inläggav WaitingForMyAngel 01 nov 2011, 12:02

Första gången jag kollade in det så kollade jag sekretet enligt denna sidan http://pernille.info/cervixsekret.htm
Sen tempade jag samtidigt och använde ägglossnings stickor den första gången. Och ALLT stämde!

Så då blev jag säker på att det funkade och fortsatte med att bara tempa och känna efter när det var mer blött än vanligt mellan benen :oops:

Att tempa är inte så stressfritt för mig, men efter att ha tempat ca ett år så har jag fått siffror som stämmer överens (använd FertilityFriends) och mata in dem där.

Så nu vet jag att jag har ÄL mellan dag 13-16 (cykel på 24-28 dagar). Och det är det jag går efter nu. Det är för mig det mest stressfria. Så det plus ett aktivt sexliv borde vara optimalt.

Plus, nu kan man ju bara säga till killen. Så slipper jag ha all koll :P
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav mliabel 16 nov 2011, 07:29

Jag har inte så mycket mensvärk förutom lite molnande värk och detsamma känner jag vid ägglossning. Plus lite ömma bröstvårtor.
mliabel
Nykomling

Nästa

< Återgå till Ägglossning

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm