-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur känslig är magen + oro
9 inlägg • Sida 1 av 1
Hur känslig är magen + oroHej!
Jag har funderat på en grej. Nojig som jag är (är ju superrädd att man ska göra nåt fel som förstör för barnet) så funderar jag nu på hur känslig magen är. Kan man trycka på magen? När jag exempelvis ska försöka känna efter om jag känner livmodern så gör det ju ont, det kanske är ett tecken på att det är farligt att hålla på och trycka..? Det är jobbigt att sova på mage också, ska man inte göra det då? Egentligen vet jag nog att jag exempelvis inte ligga så om jag får ont för att det är onödigt att jag har ont, inte att det skadar fostret. Dock är det väldigt svårt att vara rationell just nu. Jag gissar på att jag inte är den enda blivande mamman som är såhär hispig, hur gör ni för att inte spinna iväg?
Re: Hur känslig är magen + orodet är ingen fara att trycka på magen, inte heller att sova på mage. men som du säger så kan det göra ont eller vara väldigt obehagligt.
när man går till bm så brukar en del trycka och känna väldigt hårt, så att det gör ont. det skulle man nog inte göra om det var farligt för barnet. barnet är så bra skyddat där den ligger och guppar i vattnet, men även sen när den har blivit störrre, det är många som har ramlat på magen utan att det har hänt nåt med barnet. så du behöver inte vara orolig, det e bara att fortsätta klämma och känna.
Re: Hur känslig är magen + oroEn kompis ramlade med cykeln riktigt illa i typ 7 månaden det gick bra men det visste de ju inte förrens bebben var säker ute. Så längre fram kan det vara värt att ta det lite lugnt.
Sen är det väl värre med tunga lyft och så.
Re: Hur känslig är magen + oroTack för era svar!
Det är lugnande att höra! Jag har varit orolig att livmodern spricker om man trycker Det är lite pinsamt hur orolig och orationell man blir när man väntar barn..
Re: Hur känslig är magen + oroSom dom säger, så är det ingen fara!
Bm trycker jättehårt på magen och inget händer! Bebisen är skyddat där inne.
Re: Hur känslig är magen + oroDet hör till att oroa sig
Re: Hur känslig är magen + oroJag ska försöka tagga ner, men det är nog som du, Mika79 säger, det hör väl till hela föräldraskapet.
Trevlig jul alla!
Re: Hur känslig är magen + oroVarför ska bm trycka hårt på magen.. men om man inte gillar det så gör dom väl inte det heller??
Re: Hur känslig är magen + oroDe känner vart livmodern är.. och mäter då SF mått för att se att allt ser bra ut och att bebisen växer som den ska... senare trycker de ordentligt i magen för att känna om bebisens huvud är fixerat, ruckbart osv... de kan också kännas ordentligt men är absolute inget farligt...
9 inlägg • Sida 1 av 1
|