Madeleine Kil...

Hej, Det är inte normalt med bröstmjölk efter avbruten graviditet....

Barnmorskan

Hur klara av sina svärföräldrar...?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Re: Hur klara av sina svärföräldrar...?

Inläggav karin_osc 26 okt 2011, 21:30

Hej alla!

EmmaStina: krav är inte att tänka på, tror att det då skulle bli öppet krig och fula ord. Har försökt säga att han kan väl knacka på när han kommer till oss? o inte bara dra omkring runt huset tills jag ser honom (får ju halvt hjärtslag när nån smyger fram ur en buske eller man ser nån på kvällen smyga i trädgården) men då bara glor han oförstående och låtsas inte höra. Och sen ser man en skugga i trädgården återigen en kväll, det är svärfar som drar runt där tills man ser honom.

Caiopeya: förstår dina känslor! 10 pers i lägenheten!!! Jag skulle få panik av att veta att jag inte har nånstans att ta vägen. Ursäkta mig, men dina svärföräldrar låter lite inskränkta om de inte kan acceptera nåt annat än sin egen uppfattning. Stor kram, ingen rolig sits. och en månad efter barnet fötts är man jättetrött, varför 10 på en gång? Låter ju svinjobbigt!

Idag fyllde min son år o hans farfar var här faktiskt, inbjuden av min man. Han satt först för sig själv i soffan men eftersom det var flera här så masade han sig till bordet när vi andra börjat ta för oss av fikabrödet. Men han sitter mest tyst eller kommer med småisiga kommentarer. Men som tur var avlöpte eftermiddagen ok i alla fall, skönt för grabbens skull som fyllde tre år! Hjärtat, älskade son!
Bild
Bild
karin_osc
Stammis

Re: Hur klara av sina svärföräldrar...?

Inläggav EmmaStina 01 nov 2011, 09:58

Är det inte läskigt att ha någon smygandes utanför, jag hade nog blivit rädd..haha.. Men du kanske är van?!
Vad skönt att allt gick bra!
Vi var hem till Svärmor och svärfar i helgen, det var fest. Och gick rätt bra. Svärmor hade fullt upp så hon lät Ossian vara..så skönt!! Och han var jätte glad och charmade alla sambon släktingar. Hoppas hon lärde sig nått av det!
BildBild
EmmaStina
Alltid online

Status: Mamma till en underbar son :)

Föregående

< Återgå till Min bebis föräldragrupper

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm