-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur klara av sina svärföräldrar...?
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur klara av sina svärföräldrar...?Hej alla!
EmmaStina: krav är inte att tänka på, tror att det då skulle bli öppet krig och fula ord. Har försökt säga att han kan väl knacka på när han kommer till oss? o inte bara dra omkring runt huset tills jag ser honom (får ju halvt hjärtslag när nån smyger fram ur en buske eller man ser nån på kvällen smyga i trädgården) men då bara glor han oförstående och låtsas inte höra. Och sen ser man en skugga i trädgården återigen en kväll, det är svärfar som drar runt där tills man ser honom. Caiopeya: förstår dina känslor! 10 pers i lägenheten!!! Jag skulle få panik av att veta att jag inte har nånstans att ta vägen. Ursäkta mig, men dina svärföräldrar låter lite inskränkta om de inte kan acceptera nåt annat än sin egen uppfattning. Stor kram, ingen rolig sits. och en månad efter barnet fötts är man jättetrött, varför 10 på en gång? Låter ju svinjobbigt! Idag fyllde min son år o hans farfar var här faktiskt, inbjuden av min man. Han satt först för sig själv i soffan men eftersom det var flera här så masade han sig till bordet när vi andra börjat ta för oss av fikabrödet. Men han sitter mest tyst eller kommer med småisiga kommentarer. Men som tur var avlöpte eftermiddagen ok i alla fall, skönt för grabbens skull som fyllde tre år! Hjärtat, älskade son!
Re: Hur klara av sina svärföräldrar...?Är det inte läskigt att ha någon smygandes utanför, jag hade nog blivit rädd..haha.. Men du kanske är van?!
Vad skönt att allt gick bra! Vi var hem till Svärmor och svärfar i helgen, det var fest. Och gick rätt bra. Svärmor hade fullt upp så hon lät Ossian vara..så skönt!! Och han var jätte glad och charmade alla sambon släktingar. Hoppas hon lärde sig nått av det!
12 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|