-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?Hej!
Jag är själv ung och väntar barn. men jag undrar hur ni kommer/ har klarar er ekonomiskt? Killen kännar pengar men inte så han kan försörja oss alla tre. Och klarar man sig på föräldrar penning och barnbidraget? Tacksam för snabbt svar:)
Re: Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?Min förra mammaledighet hade jag inget jobb, så jag fick ut ca 4500kr från försäkringskassan och 1050 som barnbidrag, killen fick ut ca 15-16 tusen. Vi äger bil & lägenhet osv.. men vi klarade oss bra. Jag stod för mat & blöjor och han för rest. Så det blev inte mycket shopping för mig, men jag sparade så gott som och det gick jättebra!!
>Ska vara mammaledig igen nu om ca 3 mån, och har tyvärr inte fast jobb, men nu beräknas mammapengen på bäst intjänat under ett halvår innan ledighet typ. Känns bra =)
Re: Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?Jag undrar detsamma. Har man inte jobbat upp sin sgi så är det ju inte mycket fp att tala om. Hur klarar man sig?
Re: Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?Jag få ut 6000 (tar 6 dar i veckan) eftersom att jag inte hade heltid innan jag fick Isolde. Sen får vi ju barnbidrag + sambons lön ca 18000 och vi klarar oss bra. vi har bostadsrätt, lån, bil och sånt och vi är aldrig utan pengar.
SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Hur klara ni er unga mammor men ekonomin?Antar att mycket beror på hur man bor. Vi bor i villa men en driftskostnad på över 11000/ månad. 2 bilar... Tillsammans plockar vi ut nästan 40 000 (innan bebis kom) Nu tar jag ut 5 dagar /v så några tusenlappar mindre blir det ju nu. nu går det runt, men inte så mycket mer.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|