-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur kommer jag överleva?!
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur kommer jag överleva?!Gotland: Okej, vad bra
Re: Hur kommer jag överleva?!Fråga min BM igår och hon trodde ju först att jag menade starkvinsglögg, men då protesterade jag! Stackvinsglögg är inget för mig, tycker inte om när det smakar sprit, haha. Utan sa att det var 2,2% som man köper i affären och då tyckte hon att en eller två koppar glögg inte var någon fara
Re: Hur kommer jag överleva?!Såg att nån skrev att alkoholen inte försvinner om man kokar?
Hur gör ni med matlagningsvin? Barn äter ju mat med matlagningsvin? Asså nu pratar jag om glögg som innehåller 2%, ni menar kanske starkvin? =) Jag drack glögg ihelgen faktiskt (har annars 1dec regel på glögg,julmust mm, dock inte iår!! =) ) Herrljungast alkoholfria, den va super god.
Re: Hur kommer jag överleva?!Såg att nån skrev att alkoholen inte försvinner om man kokar?
Hur gör ni med matlagningsvin? Barn äter ju mat med matlagningsvin? Asså nu pratar jag om glögg som innehåller 2%, ni menar kanske starkvin? =) Jag drack glögg ihelgen faktiskt (har annars 1dec regel på glögg,julmust mm, dock inte iår!! =) ) Herrljungast alkoholfria, den va super god.
Re: Hur kommer jag överleva?!det är klart att en del av alkoholen försvinner, men absolut inte så mycket man kan tro.
Jag skulle aldrig använda starkvin i mat om barn ska äta, av just denna anledning. Här kan du se ett diagram på just alkoholens reducering under kokning. http://ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|