Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Hur lång tid tog er första resp. andra förlossning?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Hur lång tid tog er första resp. andra förlossning?

Inläggav AnnJann 15 jan 2012, 19:14

Hej på er! Ni som har fött två eller fler barn får gärna berätta hur lång tid era förlossningar tog och om de skiljde mycket på dem.

Väntar mitt andra barn och hoppas verkligen att denna förlossningen går snabbare - första tog 23 timmar och avslutades med sugklocka och ett helt team beredda att snitta mig för det gick så trögt med krystandet, men ut kom han till slut om än lite medtagen
AnnJann
Nykomling

Re: Hur lång tid tog er första resp. andra förlossning?

Inläggav Gellis 15 jan 2012, 21:58

12 timmar från vattenavgång med en aktivfas på 2,5 timmar med första,
18 minuter med andra barnet. förlossningarna var väldigt lika men endå olika, andra var lättare att hantera eftersom jag kände mig trygg i att veta att smärtan går faktiskt över vilket gav mer energi till att få det gjort.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav tyskfroken 16 jan 2012, 22:17

Hej hopp!

Liknande som för Gellis. Första barnet tog 10h från det att jag kom till förlossningen. Andra kom på knappa 15min... Undrar hur trean jag bär på nu blir...? :)
tyskfroken
Stammis

Inläggav Snigel 16 jan 2012, 22:35

Min första fl liknade din- från att jag var 3 cm tog det dryga dygnet.
Den andra förlossningen gick på fyra timmar från 3 cm! :) Det var så mycket trevligare att ha svinont bara ett fåtal timmar..!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Skatten 16 jan 2012, 22:40

Hej,

Sägs ofta att andra fl går snabbare, halva tiden av den första. Min första förlossning tog ca 7 timmar från de att det var etablerade värkar tills hon var född, den andra gick mycket snabbare, var inne på fl 1 timme och de sista 40 min var det värkar nästan helt utan uppehåll och sen krystvärkar med en gång. Innan dess var värkarna inte så jobbiga.
Säger som Gellis, man vet att det går över och kan vet vad man får så man står ut lättare och får energi av det. Var iaf väldigt skönt med en snabb fl och kändes inte alls som man gått igenom en fl efteråt. Önskar mig en sån igen om det blir fler barn.

Lycka till!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

BF: 110830

Inläggav Ellie 17 jan 2012, 08:06

Min första förlossning tog 15 timmar från att vattnet gick. Var på förlossningen 12 timmar.

Andra barnet tog strax över två timmar från värkstart, hann precis in till förlossningen. Att det skulle gå så mycket snabbare med tvåan var en glad överaskning.

Lycka till!
Pojke juli - 2008
Flicka jan - 2010
Användarvisningsbild
Ellie
Stammis

Status: Tvåbarnsmamma, men längtar efter fler...

Inläggav Nelia 17 jan 2012, 08:31

Min första tog ca 12-13 timmar från att värkarna startade (8 timmar från att jag kom in till förlossningen och var 5 cm öppen).

Andra gången blev jag igångsatt, tog 7 timmar från att de tog vattnet, 4 timmar från att värkarbetet startade.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online

Status: Sambo och mamma till två

Inläggav AnnJann 23 jan 2012, 16:54

väldigt kul att höra era erfarenhet, fyll gärna på med fler!
AnnJann
Nykomling

Inläggav grodan 23 jan 2012, 18:46

Första ca 7 Tim från 3 cm och inskrivning.
Andra kom jag in nästan 8 cm öppen, ingen smärta bara hormoner i rusning och ett tryck neråt. Från att de tog hinnorna tog det ca 2,5 Tim. Tills allt var klart. Intensivt men perfekt förlossning enligt mig då jag fick styra själv och var helt klar i huvudet hela tiden, inte smärtpåverkad som i första förlossningen.
Hur blir det nu med nr 3?! Nervös för att det kan gå snabbt.
Bild
grodan
Alltid online

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm