-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur många äggblåsor bildas varje månad?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Hur många äggblåsor bildas varje månad?Hej!
Var hos gyn idag för att kolla mina "regelbundna mellanblödningar".... he he.. orkar inte förklara men ni so haft det förstår säkert.. Alla fall så gjorde han vanlig gynundersökning som såg bra ut samt en vaginalt ultraljus. Det såg också bra ut dock satt min livmoder lite åt vänster men inte mkt o inget som stör.. han sa att slemhinnan såg ok ut och kollade på äggstockarna.. i den vänstra var det en stor äggblåsa som höll på att spricka (ska ha äl i dagarna) och i den högra 3-4 st mindre som höll på att växa till sig sa han.. Jag tyckte det var konstigt att den stora var på vänster sida för jag brukar alltid känna av äl på höger sida men iof har jag känt av lite på vänster sida denna gång så nu vet ajg att det förmodligen är där ägget släpper;) Nu till min fråga.. utan ivf och sånt utan normalt..hur många äggblåsor är normalt att det bildas per månad om man är normal... (denna fråga har inget med ivf försök att göra för jag vet att man då stimulerer en ägglossning o det inte är kroppen själv.. eller nåt) tyckte mig bara se den ena stora på en sida och 3-4 små på den andra.. tacksam för svar ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?Du ägglossar normalt från varannan sida varannan månad...
Du har hela tiden ägg på tillväxt, men det är bara ett som släpper. Det som växt sig störst. Du kan väl ha 20-30 stycken på tillväxt i olika stadier?
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?nellie ok... nu innan äl så hade jag 3-4 på en sida idag o en stor (kanske fanns fler där som inte syntes) låter lite om du hade så himla många..
![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?Huvudsaken är att du har ett ägg som växer sig stort och fint
Vem vet. Jag ägglossar mindr eän genomsnittet. Kanske 7-8 gånger per år istället för 10 som är det vanliga. Kanske därför jag hade fler ägg. Men det är nog väldigt olika. Man ska inte spekulera så mkt
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?naellie hehe det har du rätt i ja!
ägglossar mindre.. menar du att du har lång cykel eller släpper du ägg ca varannan månad? ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?Det är snarare så att ägglossningen hoppar över nån gång i kvartalet... jag märker det genom att jag börjar småblöda direkt efter äl och sen håller det på i drygt två veckor och sen slutar det. Det blir ingen tydlig övergång till mensen. Det är min gyn som konstaterat det. Jag gick till honom varje gång det hände och till slut såg han mönstret
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?För det första ville jag bara säga att jag har hört att det är den sidan som har det mest mogna ägget som släpper, alltså kan det vara höger eller vänster sida flera gånger i rad.
Jag har kollat upp mina ägg en gång och hade då ca 8-10 i ena och kanske 6-8 i den andra. Än en gång kommer den,
längtan En saknad efter något mer, något som skulle varit mitt En längtan efter andetag, som skulle varit ditt <~♥~> Du finns i drömmar, i tankar och hjärta Men din saknad i verklighet, är det som smärtar <~♥~> Tro mig när jag ber, när jag blundar och ler Det är din närhet, dina händer, ditt ansikte jag ser
Re: Hur många äggblåsor bildas varje månad?ok wainting.. jag vet inte alls hur många det var då o hur många det är där nu..såg ju några stycken på vardera sida..
men va fasike de väljer att ligga kvar där inne o växa länge denna månaden.. dag 18 idag.. nada.. hög fortfarande på monitorn. hur går det för dig? ![]() Dream as if you´ll live forever, Live as if you´ll die tomorrow. http://minbebis.com/blogg/lovestory/ kramisar
8 inlägg • Sida 1 av 1
|