-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur många försök tog det för dig?
27 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Hur många försök tog det för dig?Hej hej
för oss tog det exakt två månader från att jag slutat med minipiller tills vi fick ett plus pånstickan. Men vi hade nog lite tur på vägen. Jag hade ägglossning vi hade sex. Sen blev min sambo sjuk och hamna på sjukhus. Så jag hade ingen tanke på bebis. Så jag kunde inte gå och stressa och tänka på detm och så blev det en bebis är i 6+1 idag Lycka till
Re: Hur många försök tog det för dig?Första gången tog det 9 månader innan jag blev gravid.
Denna graviditet tog sig när vi slarvade (i januari, vi hade tänkt vänta tills nu i april), inte ens ett riktigt försök alltså. Kul att jag fick ett "Hoppsan" för vi var inställda på att det skulle ta lång tid den här gången också.
Re: Hur många försök tog det för dig?Första gången tog det sig på ca 3 dagar.. så där gick det undan.
När vi ville ha ett barn till blev jag först gravid på tredje försöket men fick mf, blev sen gravid på nytt på fjärde försöket efter det och fick en pojk till. Jag hann bli frustrerad men samtidigt kände jag att det gick väldigt snabbt. Blev sen oplanerat gravid för ett par månader sedan men fick ett nytt mf. Nu har vi slagit upp bebisverksadsdörrarna på nytt inför nästa månad.
Re: Hur många försök tog det för dig?För oss gick det på första försöket! Känns nästan helt overkligt fortfarande, för jag är 34 år! Jag trodde det skulle ta minst ett halvår men som sagt, barn går inte att planera..de kommer när de kommer
|