Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Hur många här vill ta reda på könet??

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Re: Hur många här vill ta reda på könet??

Inläggav Tatyana 20 feb 2011, 13:53

Vi tittade inte kön på ul. Tycker det var spännande att inte veta. Och ångrar mig inte. Att få veta könet när hon kom ut gjorde det extra roligt.
Men förstår om man är nyfiken :)
Bild

ma 24/8-2009 v.8
ofostrig graviditet 19/1-2010 v.8
dotter född 27/12 -2010

Bild
Användarvisningsbild
Tatyana
Alltid online

Status: Mamma

Inläggav Natha_lie 28 feb 2011, 07:57

Vi tog reda på könet på min son men nu så vet jag inte, nu har jag inte kommit så långt i graviditeten men är jättenyfiken :) och lite spännande. Blir det en pojk så har han redan allt:) Skulle vilja ha en flicka :)
Natha_lie
Alltid online

Inläggav wilmer 31 jul 2011, 21:59

Vi har pratat ihop oss och vi ska inte ta reda på vad det är! Känns tråkigt att öppna julklappen innan julafton bara för att man kan det, så att säga..sen har jag mer att vara nyfiken på när man ligger där och kämpar under förlossningen :) Visst kan man inte veta hur bebben ser ut eller är genom att veta ett kön men det är ju ändå ett överraskningsmoment som jag inte vill vara utan. Sen är det kul för alla omkring oss också när de får sms:et eller samtalet....överraskningar är kul!
Bild Bild
Användarvisningsbild
wilmer
Stammis

BF: 120320
Bor: Stockholm
Status: Gift med en liten kärleksvilde i maggen

Inläggav Floffi 06 aug 2011, 09:01

Vi vill också veta könet och kommer ta reda på det när det går. Så mycket mer praktiskt med tanke på förberedelser och kläder och så. Inte för att vi är några rosa/blått-fanatiker men visst blir det lite roligare att veta vilket kön man ska sikta in sig på?

Och så hela grejen med namn. Så kan man fokusera på ett enda namnval istället för två. Överskottsenergin kan man lägga på mellannamnen... ;)

Förstår helt och fullt ni som inte vill veta. En del av mig känner också att det vore kul med överraskningen, men eftersom jag hoppas på en flicka vill jag kunna förbereda mig mentalt om det blir en pojk!
Bild
Floffi
Alltid online

BF: 120310

Inläggav wilmer 17 aug 2011, 00:32

Tänk vad saker och ting kan förändras ibland ha ha...vi har varit överens om att INTE kolla könet som ni ser i tidigare inlägg..men nu 2 v senare har vi kommit på andra tankar och vill kolla vad det är :wink:

Ha ha detta pga att vi blev sååå påverkade av våra vänner som också väntar liten och som ska kolla vad det är...de drog alla fördelarna sen kände vi bara, men herregud..bara för att vi vet könet så vet vi ju inte VEM som är där inne..vilken personlighet, hur bebben ser ut osv..så det finns ju mängder med överraskningar iallafall :D

Så om allt går som det ska...ska vi ska kolla det sen om det går!
Bild Bild
Användarvisningsbild
wilmer
Stammis

BF: 120320
Bor: Stockholm
Status: Gift med en liten kärleksvilde i maggen

Inläggav Första_Barnet89 05 sep 2011, 19:25

För mig spelade det absolut ingen roll vad jag väntade, men både jag och min kille ville i alla fall ta reda på könet. Varför inte liksom? ;) Så när jag väl log där för att göra rutin ultraljudet så passade vi på att fråga om hon kunde titta. Det kunde hon så hon började hon röra sig neråt i den regionen, då såg jag något litet som stack upp och innan hon sa något visste jag att det var en liten kille :)
Första_Barnet89
Nykomling

Inläggav emmyy 10 sep 2011, 17:39

Utan tvekan :) Längtar till slutet av oktober när vi får veta :D
emmyy
Nykomling

Inläggav MamawannaB 13 sep 2011, 12:20

Vi vill veta! :)
Bild
MamawannaB
Alltid online

Inläggav *TheFirstChild* 17 okt 2011, 18:37

Vi ska inte kolla könet! När vi pratat om det har min sambo liksom varit helt inställd på att "nämen så gör man ju inte, det ska ju bli en överraskning".. haha - så vi låter det bli så! =) Inte mig emot!
*TheFirstChild*
Nykomling

Inläggav Chili86 28 okt 2011, 12:15

vi har en underbar pojke (bara pojkar i familjen :) ) så vi kunne inte hålla oss .. och det blev en liten flicka denna gången :)
Chili86
Nykomling

BF: 120206
Status: Mamma till min underbara son! +flicka..

Föregående

< Återgå till Bebisen i magen & ultraljud

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm