-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?Ja ni kan ju läsa min fråga i rubriken.
Jag har en dotter som kommer vara 2 år och 3 månader när bebisen kommer i september, sen kommer vintern och slasket. Vi bor i skogen och måste ta bilen om vi ska någonstans. Kommer vi verkligen använda syskonvagnen så pass mycket att det lönar sig att köpa en? Vad har ni för erfarenheter?
Re: Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?Ingen som har några erfarenheter?
Re: Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?Erfarenheter har jag inte. Vi har ingen bil, sonen kommer vara 2 år 4 mån när syskonet kommer och vi åker mycket kommunalt. Det kommer vara sommar och jag vill kunna ha en plats där sonen sover under dagen samt att han kan vila om han vill det. Plus att ha en 2 åring som springer runt på stan när jag har en liten i vagn känns inte så lovande tänker jag.
Så här ser det ut för oss. Känn efter lite hur det känns för er. Klarar er största ståbräda samt att ni har bil så kasnke det räcker med en vanlig vagn? På vintern kanske man inte är ute lika mycket/länge som vi kommer vara på sommaren så ni har ju andra aspekter att tänka på. Sedan är alla barn olika. Vad är er äldstas behov. Hur är det barnet som person? Min son är en upptäckare och ska titta, smaka och känna på allt..
Re: Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?Beror väl på syskonens ålder och vilka aktiviteter man brukar utföra!
Har själv en tjej på 4,5 år och nu äntligen har vi plussat så syskonvagn känns mindre aktuellt här fast jag sett fram mot det... Dessutom är vi inte så mycket i stan eller affärer så det är nog onödigt då Hade jag som ni haft en 2-3 åring hade jag nog övervägt syskonvagn ändå då de ju inte är så stora och orkar inte gå så mycket. Har man ändå en enkelvagn kvar kan man ju ta den ibland!
Re: Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?När vi fick vår yngsta så var Hampus 19 nästan 20 månader, vi köpte ingen syskonvagn. Vi hade först minstingen i bärsele och äldsta i vagnen, sen kom vintern och de åkte då pulka på våra promenader. När snön försvann så köpte vi ståbräda till äldsta som då var ca 2,5 år.
Nu väntas tredje och vi har investerat i en syskonvagn, ska nu bara hitta en passande ståbräda till den. Vi bor också på landet och är sällan i stan.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|