Teresa Hellgren

Hej Sandra! Generellt sett kan man säga att det är liten risk att...

Kostrådgivare

Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?

Om barnvagnar och barnsäkerhetsprylar.

Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?

Inläggav Marija 15 mar 2012, 11:18

Ja ni kan ju läsa min fråga i rubriken.
Jag har en dotter som kommer vara 2 år och 3 månader när bebisen kommer i september, sen kommer vintern och slasket. Vi bor i skogen och måste ta bilen om vi ska någonstans.
Kommer vi verkligen använda syskonvagnen så pass mycket att det lönar sig att köpa en?
Vad har ni för erfarenheter?
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Re: Hur mycket använder man egentlitgen en syskonvagn?

Inläggav Marija 16 mar 2012, 09:55

Ingen som har några erfarenheter?
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav kristallklarvinter 16 mar 2012, 12:23

Erfarenheter har jag inte. Vi har ingen bil, sonen kommer vara 2 år 4 mån när syskonet kommer och vi åker mycket kommunalt. Det kommer vara sommar och jag vill kunna ha en plats där sonen sover under dagen samt att han kan vila om han vill det. Plus att ha en 2 åring som springer runt på stan när jag har en liten i vagn känns inte så lovande tänker jag.

Så här ser det ut för oss. Känn efter lite hur det känns för er. Klarar er största ståbräda samt att ni har bil så kasnke det räcker med en vanlig vagn? På vintern kanske man inte är ute lika mycket/länge som vi kommer vara på sommaren så ni har ju andra aspekter att tänka på.

Sedan är alla barn olika. Vad är er äldstas behov. Hur är det barnet som person? Min son är en upptäckare och ska titta, smaka och känna på allt.. :)
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav BeeBii 16 mar 2012, 15:47

Beror väl på syskonens ålder och vilka aktiviteter man brukar utföra! :-)
Har själv en tjej på 4,5 år och nu äntligen har vi plussat så syskonvagn känns mindre aktuellt här fast jag sett fram mot det... :roll:
Dessutom är vi inte så mycket i stan eller affärer så det är nog onödigt då :wink:
Hade jag som ni haft en 2-3 åring hade jag nog övervägt syskonvagn ändå då de ju inte är så stora och orkar inte gå så mycket. Har man ändå en enkelvagn kvar kan man ju ta den ibland!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121118
BIM: 120310
Status: Mamma till 2 <3 <3

Inläggav mia85 16 mar 2012, 20:18

När vi fick vår yngsta så var Hampus 19 nästan 20 månader, vi köpte ingen syskonvagn. Vi hade först minstingen i bärsele och äldsta i vagnen, sen kom vintern och de åkte då pulka på våra promenader. När snön försvann så köpte vi ståbräda till äldsta som då var ca 2,5 år.

Nu väntas tredje och vi har investerat i en syskonvagn, ska nu bara hitta en passande ståbräda till den.
Vi bor också på landet och är sällan i stan.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mia85
Alltid online

Status: Nybliven trebarnsmamma =)

< Återgå till Barnvagnar & Säkerhet

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm