-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur mycket förändras brösten?
6 inlägg • Sida 1 av 1
Hur mycket förändras brösten?Hejsan. Jag bara undrar hur brösten blir när man är gravid och efter förlossningen, har läst att dom flesta tjejerna får byta massa kup-storlekar? och många har fått häng bröst? och om dom nu blir stora, går det ner efter man har fött barnet och så, eller dom förblir stora eller vad man ska säga haha! Detta låter jätte töntigt, men jag var tvungen och fråga.
Re: Hur mycket förändras brösten?Brösten brukar ju svullna endel när mjölken runnit till men efter ca 1-2 veckor lägger sig den svullnaden. Jag tror att min egen strl ökade med en kup strl undertiden jag var gravid, och sen när mjölken rann till hade jag inget som passade... Har d-kupa i vanliga fall.
En sak som jag tycker att man ska vara mer tydlig och berätta som inte jag hade hört är att i början när mjölken rann till så gjorde det fruktansvärt ont, och knölarna i mjölkkörtlarna ska vi inte tala om Om man "inbillat" sig att man har en knöl innan man varit gravid, så är det inte någonting mot knölarna man kan få i början innan mjölken anpassat sig efter bebisen. Om jag skulle beskriva skillnaden på tuttarna så har de blivit "mjukare" formen är desamma och de sitter på samma ställe, men de är liksom "klämmvänligare".
Re: Hur mycket förändras brösten?jaha!
Re: Hur mycket förändras brösten?Mina blev hängigare och som tomma påsar. Skönt att vara gravid nu, för då har jag fått tillbaka mina gamla bröst
Re: Hur mycket förändras brösten?Mina blev stora som bomber när mjölken rann till och sen lugnade det ner sig. Nu är dom inte allt för heta. Hänger och är som tomma platta påsar när sonen ätit ordentligt. Mig gör det ingenting, tycker nästan det är lite mer kvinnligt att ha lite häng av någon anledning, alltid tyckt
Re: Hur mycket förändras brösten?Växte när mjölken rann till. Men de hade nog svullnat lite innan med. Fick köpa flera nya bh:ar från v 20 ungefär. Jag blev ju större i kroppen också och fick gå upp både i kupstorlek och omkrets...
Nu såhär i efterhans är brösten lika små, men någon hängigare. Men det är inget jag tänker på. De har fått lite karaktär
6 inlägg • Sida 1 av 1
|