Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Hur mycket förändras brösten?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Hur mycket förändras brösten?

Inläggav olivia93 24 jan 2012, 22:10

Hejsan. Jag bara undrar hur brösten blir när man är gravid och efter förlossningen, har läst att dom flesta tjejerna får byta massa kup-storlekar? och många har fått häng bröst? och om dom nu blir stora, går det ner efter man har fött barnet och så, eller dom förblir stora eller vad man ska säga haha! Detta låter jätte töntigt, men jag var tvungen och fråga. :)
olivia93
Stammis

Re: Hur mycket förändras brösten?

Inläggav smulan_88 24 jan 2012, 22:28

Brösten brukar ju svullna endel när mjölken runnit till men efter ca 1-2 veckor lägger sig den svullnaden. Jag tror att min egen strl ökade med en kup strl undertiden jag var gravid, och sen när mjölken rann till hade jag inget som passade... Har d-kupa i vanliga fall.

En sak som jag tycker att man ska vara mer tydlig och berätta som inte jag hade hört är att i början när mjölken rann till så gjorde det fruktansvärt ont, och knölarna i mjölkkörtlarna ska vi inte tala om :wink:
Om man "inbillat" sig att man har en knöl innan man varit gravid, så är det inte någonting mot knölarna man kan få i början innan mjölken anpassat sig efter bebisen.

Om jag skulle beskriva skillnaden på tuttarna så har de blivit "mjukare" formen är desamma och de sitter på samma ställe, men de är liksom "klämmvänligare". :oops:
Bild
smulan_88
Alltid online

Status: Förlovad, har en liten dotter.

Inläggav olivia93 24 jan 2012, 22:46

jaha! :D Det låter ju bra! Har hört så mycket hemskt om just det haha! :)
olivia93
Stammis

Inläggav laisa86 25 jan 2012, 08:46

Mina blev hängigare och som tomma påsar. Skönt att vara gravid nu, för då har jag fått tillbaka mina gamla bröst :wink:
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Inläggav Afasi 25 jan 2012, 09:06

Mina blev stora som bomber när mjölken rann till och sen lugnade det ner sig. Nu är dom inte allt för heta. Hänger och är som tomma platta påsar när sonen ätit ordentligt. Mig gör det ingenting, tycker nästan det är lite mer kvinnligt att ha lite häng av någon anledning, alltid tyckt :D
Bild
Bild
Afasi
Alltid online

BF: 111009
Status: Mamma till William<3

Inläggav naellie 25 jan 2012, 15:31

Växte när mjölken rann till. Men de hade nog svullnat lite innan med. Fick köpa flera nya bh:ar från v 20 ungefär. Jag blev ju större i kroppen också och fick gå upp både i kupstorlek och omkrets...

Nu såhär i efterhans är brösten lika små, men någon hängigare. Men det är inget jag tänker på. De har fått lite karaktär :) Men jag har samma bh:ar som innan...
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm