-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur mycket gick ni upp??
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Hur mycket gick ni upp??Jag gick upp ca 28-30 kg under min förra graviditet vägde iofs ganska lite innan men jag tyckte det var skitjobbigt, åt inget extra eller så förutom på slutet typ sísta veckan då jag gav upp. Men efter 3 månader var typ allt borta plus några extra kilon efter 6 månader.
Nu har jag gått upp ca 3-4 kg redan och tycker det är jätte jobbigt eftersom jag helst inte går upp så mycket igen. Är det någon fler som haft en tidig viktökning under första trimestern? :S
Re: Hur mycket gick ni upp??Jag gick upp 20 kg under min första graviditet, hade vid inskrivningen (v.10) redan gått upp 8,5 kg!
Jag är väldigt liten i vanliga fall och denna gång som jag nu, är i vecka 14, har gått upp 5 kg, så det är nog väldigt individuellt och från graviditet till graviditet
Re: Hur mycket gick ni upp??jag gick upp 12kg.
2,5 vecka efter fl var allt borta igen
Re: Hur mycket gick ni upp??cravings - Är du gravid igen??!!! Grattis!!!
Jag gick upp 24kg under min graviditet och det kändes som att det var lite för mycket. Jag tyckte det var jätte jobbigt, men det är inget som man behöver oroa sig över egentligen. Förlossning och amning gör sitt på kroppen så det mesta försvinner av sig själv
Re: Hur mycket gick ni upp??Då ska jag vara mot trenden då... jag gick ner i vikt... vet inte exakt på varje graviditet... men eftersom jag blev gravid igen när äldsta dotter bara var 2 månader så räknar jag den gemensamma viktnedgången på båda deras graviditeter... 16 kg sammanlagt efter FL 2
Denna gång har jag än så länge sen inskrivning gått upp 4 kg...
15 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|