-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur mycket hade du gått upp i v24-25?
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Var hos bm igår och allt såg bra ut och hon tyckte inte jag skulle älta i min vikt men jag kan inte rå för det....
Har redan gått upp 16-17 kg fast att jag inte trycker i mig godis eller något sådant... Hur mycket gick du upp i dessa veckor eller har gått upp till nu? Känner mig så oattraktiv för tillfället...
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Jag har gått upp 10kg ganska exakt...beroende på våg + från när man räknar. Är det inskrivningen så är det inte fullt så mycket, men jag hade ju redan gått upp 3-4kg till v 10.
Det ÄR inte kul, för man tänker ju att barnet bara väger runt 600g än så länge...men vad ska man göra...det är bara gilla läget. Jag försöker tänka så i alla fall. Går bättre vissa dagar och sämre andra. Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Ja precis får ta och tänka så helt enkelt...
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?jag hade nog gått upp ca 5-6 kg då men jag har gått upp väldigt lite. Nu i vecka 29+5 har jag gått upp nästan 9 kg. Alla går upp så olika och mycket verkar ha att göra med hur mycket man vägde innan man blev gravid. Var du under, normal eller överviktig när du blev gravdi?
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?jag har gått upp 5kg...
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Med Nils blev jag en riktig fläskis, nu försöker jag tänka lite på vad jag stoppar i mig även om det är svårt ibland. På inskrivningen med Nils vägde jag 73 kg, då var jag i vecka 12-13 och jag vet att jag hade då gått upp minst 2-3 kg redan innan. Vid besöket i vecka 25 vägde jag 81,5 kg. Så alltså hade jag då gått upp 8,5 kg från inskrivningen och ca 11 kg från start. Kändes mycket för mig eftersom jag hade några kilon för mycket från början och jag såg verkligen mest tjock ut och inte så gravid. Drömmer lite om att få va "smal" med kula den här gången!
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Ingen aning; jag väger mig inte.
Vår dotter, Tifa, föddes den 20/6 - välkommen till världen! <3
Re: Hur mycket hade du gått upp i v24-25?Vägde 48 kg innan jag blev gravid, fram tills nu har jag gått upp 10 kg och väger idag 58 kg. Trivs fortfarande väldigt bra i min gravidkropp trots alla extra kilon.
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|