Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

hur mycket mys ska man igentligen ha för att få ett plus??

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Re: hur mycket mys ska man igentligen ha för att få ett plus??

Inläggav vnmotjej87 07 jan 2012, 16:10

tack för alla underbara tips ni är kanon snälla alla.... ne jag håller med er att man ska njuta och inte bara fokucera på barn utan tänka på varann och ha det bra..

neee ÄL stickor struntar jag i nu vi ger det till maj då har vi försökt 14 månader sen ska vi ta hjälp om inget annat sker....

men har inte så mycket tankar nu kring barn har ett bröllop som jag måste fixa med nu till sep :) så vem vem allt tänkade på de kan resultera i en tidigt bröllops present :)
vnmotjej87
Stammis

Inläggav thehan 08 jan 2012, 11:43

Det brukar ju vara så att det blir när man minst väntar det :). Vi hade precis bokat och betalt en resa över jul/nyår 2011/2012 när vi fick ett efterlängtat men lite olägligt plus med BF precis då :).
Bild
Fluffs döptes magen till efter att jag råkat trilla på sängen och sambon kom springandes och sa - akta Fluffs! :)
Användarvisningsbild
thehan
Stammis

BF: 120108
Status: Väntar första barnet

Inläggav vnmotjej87 09 jan 2012, 15:37

thehan ohhh va mysigt vi ska till usa i maj så vi hoppas på nått efter jag kan gärna ha litre större brudklänning i sep bara man får den chansen att bli gravid....
vnmotjej87
Stammis

Inläggav stajners 09 jan 2012, 20:21

Jag har en sambo som inte är nåt vidare för sex så just biten med att skaffa barn är inte så lätt. Sex flera dagar i rad är inte han så intresserad av.
Men för oss har det fungerat bäst att ha sex INNAN ÄL. Har gjort ÄL-test för att veta säkert eftersom jag inte vill att han ska skjuta i onödan om man säger så. Är tillräckligt pressat som det är att få han till att vilja 2-3 dagar i rad. Så när ÄL-testet visar positiv har vi haft sex samma dag och dagen efter. Har jag haft tur har han gått med på det även dag tre men absolut inte varje gång.

Just pga hans ovilja till sex ger ju lite småttpanik-känslor för mej och varje gång jag har tänkt att det ALDRIG kommer att gå, då har det faktiskt gjort det. Har tagit sej 5 ggr av 8 och det är ett ganska bra resultat ändå. Sen att det tog 1.5 år nu pga alla missfall är ju en annan femma. Men om man verkligen är säker på när man har sin ÄL så bör det gå tillslut. Så kör på dagarna innan och just dagen du har ÄL om han är villig flera dagar i rad.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav vnmotjej87 10 jan 2012, 18:23

ohh stajnes låter ju inte fel kanske man ska prova, men jag tror min har lite jobbigt med tanke på en del av hans övervikt. sen tyvär har han ett mycket stressigt jobb så han är ofta tröt när han kommer hem men jag ska minnas dina ord och hoppas på vi får ett plus nu till våren... tack
vnmotjej87
Stammis

Föregående

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm