-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur mycket sprack ni?
38 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Hur mycket sprack ni?Jag sprack knappt något alls vid varken Tuva eller Ella. Det blir små sprickor som inte behövd sys.
Hur mycket sprack ni? Fick ni sy?
Re: Hur mycket sprack ni?Jag sprack ingenting, fick en yttepytteliten bristning som inte behövde sys. Blev lite förvånad då sonen vägde 4335, 54 lång och 38 i huvudomfång!
Re: Hur mycket sprack ni?Jag fick ta 4 stygn och så fick jag en liten bristning på blygdläppen. Allt som allt var det inte så farligt
Re: Hur mycket sprack ni?Ingenting alls! Ändå slet de ut honom rätt våldsamt med sugklocka
Re: Hur mycket sprack ni?Fick också bara en liten bristning som ej behövdes sys som tur var!
Re: Hur mycket sprack ni?Med första blev det både klipp och att jag sprack rätt rejält pga sugklocka.
Med andra en liten liten bristning bara som syddes ihop med 3 stygn. Hade knappt behövts, men bm ville att jag skulle "snyggas" till hehe
Re: Hur mycket sprack ni?Jag fick som ett skrapsår på insidan som dom satte 2 stygn i. De ville inte att de skulle bli veck eller så där när de läkte. Så jag e super nöjd! Trodde man skulle spricka betydligt mycker mer när man från 3cm öppen till att ha fått sin son på lite mindre än 4,5 timme, men som tur va hade jag fel
Re: Hur mycket sprack ni?Vi fick klippa, lite i all hast, då sonens hjärtljud gick ner till 85. Det hade dock gått ner under en "stund", kanske 10 minuter, så BM tyckte att det var lika bra att han fick komma ut med en gång och att jag inte skulle spricka allt för mycket om vi inte klippte.
Re: Hur mycket sprack ni?På mig gjorde de ett klipp och sen sprack jag lite på ena blygdläppen. Sved som bara den varje gång jag kissade i flera veckor efteråt.
Re: Hur mycket sprack ni?Sprack ingenting med båda mina två barn, med första fick jag sy två små stygn på det yttre och med andra (det största barnet) fick jag inte sy ngt alls
38 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|