Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Hur och när ang. vikten?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Hur och när ang. vikten?

Inläggav Skatten 14 apr 2011, 10:44

Tänkte bara förhöra mig lite hur det ser ut för er gravida och er som varit gravida omkring vikten.

Väntar mitt andra barn och har ca sedan v.8 bara ökat i vikt, inte enormt mycket men ändå ständigt plus på vågen, är i v.21 nu. Såhär var det inte under min förra graviditet, då började jag gå upp i vikt omkring v.17 och så var det ca 0,5 kg/v under några veckor. Sen stannade det nog av ett tag innan ökning igen i slutet.
Hade inga graviditetskilo kvar när jag blev gravid denna gången så det var samma utgångsläge. Jag äter inte annorlunda och tränar på samma sätt som tidigare.

Hoppas någon hoppar på tråden och kommer med lite svar :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

BF: 110830

Re: Hur och när ang. vikten?

Inläggav Miast 14 apr 2011, 12:18

Samma sak för mig, när jag väntade dottern så gick jag inte upp något de första 15-17 veckorna men under denna graviditeten började jag gå upp mycket tidigare. Samma sak med magen, den började ju inte visa sig förrän i vecka 17 eller nåt förra gången men denna gången blev jag uppsvälld och fick mage direkt. Tror det beror på att kroppen är mer förberedd denna gången eftersom den vet vad som kommer.
Bild Bild
Miast
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Skatten 16 apr 2011, 12:23

Ja, det kan ju vara så, fast min mage kom även denna gång i v.17. Vi får väl se hur det slutar men hoppas att det inte blir allt för många kg då jag kommer vara höggravid i sommar.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Skatten
Alltid online

BF: 110830

Inläggav grynet_å_jag 16 apr 2011, 13:58

För mig var det tvärtom, jag gick upp mycket i början av min första graviditet och den andra gången kom kilona efter vecka 25 eller så. Den totala ökningen var dock ungefär lika!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Inläggav Trollungen 16 apr 2011, 14:58

Hej!

Förra grav gick jag inte upp ngt i början, tror jag hade gått upp 2 kilo i v 22 eller ngt sådant, sen kom det ett halvkilo i veckan hela vägen ut.. Slutade på 11,5 kg..

Nu är jag i v17 och har redan ökat 2 kilo. Precis som du så äter jag som förra ggn och rör på mig lika mkt.. Jag hoppas dock på att gå upp ungefär som förra ggn. Jag hade iofs en bättre startvikt denna ggn (50kg). Förra ggn startade jag på 52,5..

Så nu håller vi tummarna för att det inte blir några monsterökningar för oss :) Hihi..
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Trollungen
Alltid online

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm