Teresa Hellgren

Hej! Jag kan tyvärr inte rekommendera dig ett speciellt märke. Mi...

Kostrådgivare

Hur orkar man vara glad för andras skull

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Hur orkar man vara glad för andras skull

Inläggav godishanna 17 apr 2012, 09:28

Jag sitter själv på "andra sidan" dvs jag har barn men min goda vän lyckas inte. Hon och hennes fästman har haft två utomkveds samt ett misslyckat ivf-försök. Jag e så ledsen för deras skull och min fråga till er som har varit/är i deras sits: Hur tycker ni man ska bemöta/muntra upp etc. Så svårt att veta, jag kan ibland vara överdrivet positiv och alltid säga "det ordnar sig, nästa gång går det" men samtidigt måste hon ju få sörja och jag bara lyssna och krama om.. Usch det är så svårt och samtidigt känner jag mig usel som börjar längta efter barn nr 2. Det känns som om man skulle svika så otroligt mkt om man skulle bli gravid nu...
Inte lätt för några parter. Håller tummarna för min vän och alla er som kämpar.
BildMake a pregnancy ticker

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

BF: 130704
Bor: Hurva

Inläggav vnmotjej87 20 apr 2012, 19:46

hej ett råd jag kan ge och jag försökt ge mina vänner är att inte pika du vet ju jag har ju barn, många av mina vänner säger så plus diskuterar om hur lätt det är för er men jag och min har försökt i 13månader och vi börjar tappa hoppet nästan, det du kan göra för din värninna är uppmuntra med små tips, finnas om hon behöver prata ut och få henne tänka på annat ibland åk och shoppa eller träna i hop och prata om annat mer än barn.

ett råd du kan ge henne är massage det är inte bara för att man sätter igång massa hormoner i kroppen utan kan vara så hon kan behöva beröringsmassage (taktilmassage) åk på spa eller nått eller umuntra henne och hennes kille att åka iväg och bara rå om varann.

du verkar vara en underbar vän som tänker på dina vänner, ;) borde finnas fler såna som du.
tack :D för du tänker på andra och inte bara på dig.
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 20 apr 2012, 21:37

Det är bra med vänner som finns där o är som vanligt när man är med.. vänner som ses tillsammans o inte vågar fråga en om man ska vara med bara för att man inte har några barn.. det är inga roliga vänner.. ibland känner jag mig utanför för många v mina vänner har barn. o de flesta är gravida med sitt 2a.. vänner ska vara som vanligt tycker jag.. herregud de ä rju inte deras fel att vi inte lyckas.. du är en bra vän godishanna.. att bara fjinnas där o prata och trösta är det bästa.. ofta kanske sambon tycker det är jobbigt till slut o höra allt negatvit prat om barn ivf osv ( min sambo alla fall) .. det tog ganska lågn tid för honom att komma på att han vill ha barn o nu när han gjort det så ser han så mkt fram emot det men inte bara höra massa negativa tankar om det för att vi inte lyckas.. har slutat säga allt jag tycker tänker o känner o vårt förhållande har blivit toppen o barnlängtan är ännu större=)

kram på er alla som försöker o alla som har lyckats=) snart är det vår tur också. . o trevlig helg=)
Bild
Bild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Äntligen gravid!

Inläggav missingbaby 23 apr 2012, 20:51

ja hur ska man Orka?!
Jag bär redan på ett Brustet Hjärta pga alla tårar jag redan gråtit.
Jag svarar inte längre på "dumma frågor"
sista tiden har jag bara vänt bort huvudet el gått iväg.
Varför ska ja behöva svara om vårt Privat liv?!

Vem har sagt att jag ska lämna över mitt hjärtas största sorg el be de sopa ihop alla bitar av mitt brustna hjärta?!

Jag är Kvinna men kanske Aldrig Mamma...

men vem har sagt att jag känner mig "hel" ?
när andra går med sina runda fina magar,vagnar,bebisar,barn o olika åldrar.
När jag kommer med en underbar kille vid min sida , men

tyvärr kommer ett "men"...
jag bär på en handväska

och förkrossat hjärta som Ingen annan ser.

behövde skriva av mig,Tjejer.
missingbaby
Stammis

Inläggav heidimariajohanna 23 apr 2012, 22:40

hej missingbaby... hur länge har ni försökt.. har ni gått utredning mm.... styrkekramar till dig.. vi sitter alla i samma båt mer eller mindre.. vissa dagar är man glad o positiv o känner att ja nu slår det snart till.. medan andra känner man att utredning kanske inte ens kommer hjälpa... klart hoppas mna ju att han finner fel o kan rätta till de... men ... det återstår att se.
kramisar till dig
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 24 apr 2012, 20:52

Gaaah vilken skitdag detg blev idag.. fick veta att ännu en kompis ska ha barn... i augusti .. vet 5 st som ska ha augusti september.. skulle vi med haft om jag fått bestämma o vi lyckats då runt december..
Tårarna bara sprutade på mg.. brukar inte bli så ledsen längre o har känts mkt bra det sista.. men idag då brast det.. varför lyckas inte vi..hade jag vetat att vi kommer att lyckas hade det varit en annan sak men denna ovissheten gör mig galen... o sorgsen.. =( det ska väl mkt till att man inte kan bl med barn men ändå... en dålig dag helt enkelt.. :oops:
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav vnmotjej87 25 apr 2012, 10:09

hedimariajohanna- jag vet hur det känns jag har med hört många som ska ha barn, och det ända man tänker är varför kan jag aldrig bli gravid :???:(
försök 14 är snart här tror vi missade äl jag jobbade helg och va dö trött :( nu ska jag ta semester från baby tankar.

är så skönt att fler förstår hur man känner här inne. mina vänner kallar mig lipsill bara för jag blir ledsen om de pratar om sina graviditeter och barn. kommer hem och bara faller i sängen av gråt.ibland kan jag inte ens hålla mig när vi träffas så nu har jag slutat höra av mig. min sambo har försökt förklara hur jobbigt det är för mig för mina vänner vissa fattar men vissa bryr sig inte.

hoppas på många plus nu när jag är iväg :) lycka till och tack för ni finns på denna tråden. kram
vnmotjej87
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 25 apr 2012, 22:24

hej där.. ja man ska inte försöka tänka på det för mkt.. men hur gör man liksom..idag kom mensen som ett brev på posten .. en dag för tidigt t o m..
vart lite bbättre idag men när mensen kom o ja berättade för mamma hur jag mådde igår så grät jag en skvätt idag med..
vad är det fö rvänner som kallar dig lipsill..de har la lyckats bli gravida dirket o vet inet hur det är att sitta där o se när menshelvetet kommer varje gång=( sa de till mamma idag med.. fast vännerna försöker förstå så gör de det aldrig.... inte förrän de själva får känna hur det känns.... så orättvist..

tur vi är många här inne som pratar o stöttar... det känns lite bättre då.. det är ovisshten som är värst.. när liksom... går det.. kommer det funka .... osv.. klart det kommer funka .. eller hur?! ... det tar bara lite tid.. alla är vi olika som min mamma sa..
det kommer funka. det krävs väl mkt för att det inte gör det... näe nu blir vi positiva.. alla fall en stund=)

massakramar till dig o alla andra..
Bild
Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav missingbaby 26 apr 2012, 08:40

2,5 år nu,vart på utredning och de hittade Inga fel på nån av oss.De tog sperma prov & Gyn undersökning och ultraljud.
Blodprov.Har ÄL och mens regelb.
42 som värde när de kollade ÄL,eftersom de ville testa att ge mig pergotime. Vad inne bär normalt värde?
Fick ej ta dubbel dos pga risk för överstimulering.

Tagit dessa två gånger och vilat ifrån tabletterna i två omgångar,men ska testa igen.
Så om TUREN finns för oss denna gång vore det ett UNDER ...

Tack för omtanken
missingbaby
Stammis

Inläggav C.M.B 26 apr 2012, 09:04

Hejsan tjejer!
Kan skriva först idag trots att jag läste igenom tråden igår, men då sprutade bara tårarna på mig... :cry: Jag vet också hur det känns att inte lyckas bli gravid (trots att man aktivt försöker)... I min nära vän- och bekantskapskrets finns det nu 10 (!!!) som just fått eller skall få bebis (ar)... en fick tvillingar förra veckan och en annan väninna fick en liten flicka för 3 dagar sedan... SÅÅÅ många av dessa vet jag att inte ens har försökt, utan "det har bara blivit så".... HUR ORÄTTVIST KÄNNS INTE DET????
Jag tror att ni andra här inne förstår mig bättre än vad mina vänner eller min familj kommer att göra... (förutom min syster som genomgår utredning nu: hon har inga problem att bli gravid men det slutar ALLTID i missfall, hon har haft 2 redan detta år...) Det är väl något släktfel :roll:

Idag har jag en litet bättre dag men vet inte vad jag skall göra för att få tankarna att sluta snurra i huvudet... kan inte tänka på annat än bebisar och på andra som får dem men inte vi :( Och jo, jag vet att det förmodligen försvårar att bli gravid då man stressar över saken hela tiden, men vad kan man göra åt dessa känslor??

Jag håller med Heidimariajohanna: Vad är det för vänner som kallar dig lipsill????? Jag skulle säga upp kontakten omedelbart med den av mina vänner som vågade yttra sig på det sättet....
Men sedan igen, tänkte jag säga upp mig från jobbet också då chefen frågade om vi inte skall ha barn nu då vi gift oss och började berätta om hur de själv "moget(?)" väntade tills de var gifta innan de skaffade barn.... Blev superledsen över att chefen (manlig) lägger sig i mitt privatliv men konstaterade bara till sist åt honom att alla inte bara kan "skaffa" barn då de vill... sedan vände jag ryggen åt och gick... kanske inte så moget av mig, men han kan väl för f-n sköta sitt eget... Och jo, jag jobbar kvar ännu :)

Lycka till nu alla goa tjejer och underbart att få skriva av sig åt andra likasinnade som inte tycker att man är elak eller vidrig för att man slutat orka vara glad för alla bebisar och babyshowers och presenter som man måste medverka i...

Kramar!!
Bild
Användarvisningsbild
C.M.B
Alltid online

Status: Längtan är så stor <3

FöregåendeNästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm