-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur räknar man veckorna egentligen?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Hur räknar man veckorna egentligen?Jag har läst lite överallt där gravida kvinnor skriver att dom är i ex. vecka 10
(9+3)..?..Jag fattar de inte riktigt. Jag är i vecka 9+2, innebär det alltså att jag är i vecka 10 nu?.sen när jag är i vecka 10+1 är jag i vecka 11?..Har jag förstått det hela rätt eller är jag helt ute och cyklar
Re: Hur räknar man veckorna egentligen?Rätt! 9+2 betyder att du är gången 9 hela veckor och 2 hela dagar och det i sin tur betyder att du har påbörjat V 10.
Re: Hur räknar man veckorna egentligen?Ja de flesta räknar på det sättet men hos vårdpersonal säger man vecka+dag, jag själv sa att jag var i vecka 18 när jag var i 17+nånting med första barnet men med andra däremot sa jag vecka 17 om vecka 17+nånting istället. Det känns mer riktigt och väntan inte lika lång
Re: Hur räknar man veckorna egentligen?Blev jättelycklig nu när jag insåg att jag i morgon är i v 5 istället för 4 ^^. Men som du säger så räknar bm lite
märkligt. Senast jag var gravid och trodde jag påbörjat missfall och gjorde vul vart jag dumförklarad för att jag inte alls kunde vara i den veckan jag stolt trodde, för att de inte kunde se ngt på vul, enbart blodprov. Kände mig som ett pucko, sen var det ett mf och det gjorde ju inte saken bättre :/. Men nu får man försöka tänka så positivt som möjligt , detta är ju en ny graviditet ![]()
4 inlägg • Sida 1 av 1
|