-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?Känner mig väldigt orolig efter tre VUL på senaste veckorna på grund av blödningar. Varje gång har jag träffat olika läkare och den senaste uttryckte viss oro över tillväxten, men han kändes osäker hela han.
Enligt min sista mens borde jag vara 8+1, jag har dock ingen koll på min ÄL. Mina tre VUL visade: 30/5: vecka 6+2 (vilket idag skulle vara 7+4) 3/6: vecka 7+1 (vilket idag skulle vara 7+6) idag 8/6: vecka 7+3 Läkaren, en ung manlig, var allvarlig under hela undersökningen och pratade mer med sin kollega än med mig. Gjorde mig jätteorolig då tidigare läkare varit väldigt pedagogiska och direkt visat mig vad de sett och försäkrat att allt var ok. Jag fick fråga honom om det såg ok ut och det sa han att det gjorde. Däremot tycker han det borde ha vuxit mer sen i fredags. Kan de verkligen se så exakt? Ska tillbaka om en vecka för ännu ett VUL och kommer oroa mig hysteriskt tills dess. Dessa återkommande blödningar gör inte saken bättre, men de var han inte så orolig över utan sa att det var vanligt.
Re: Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?Jag gjorde UL för tre veckor sen som visade 9+1. Precis enligt mina egna beräkningar. UL idag visade 12+4 (som egentligen då skulle vara 12+2.) Jag frågade om det och hon sa att det beror lite på hur bebisen ligger och att deras utustning inte är så exakt så det är svårt att veta, men + - några dagar var inget som verkade oroa henne i alla fall...
Re: Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?Tycker ju själv att det borde vara svårt att se så exakt och speciellt när det är olika läkare som gör undersökningen, men blir ju orolig när läkaren verkade så bekymrad över att det inte var större skillnad i jämförelse med i fredags.
Re: Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?Jag förstår det. Men samtidigt måste väl alla barn växa i sin egen takt, även inne i livmodern... Men det är ju typ 5 dagar det diffar på för dig, så det är väl inte jätemycket och inte så konstigt om det är svårt att mäta exakt. Men det är ju dom som är experterna, så man blir ju alltid oroliga om dom är det. Hoppas det går bra! Mår du illa?
Re: Hur säkert kan man se vecka på tidigt VUL?
Inte ett dugg. Mår nästan oroande bra. Det spänner och har sig i magtrakten, mer vissa dagar än andra, och jag är grymt gasig Ju mer jag tänker på det, ju mer osäker kändes den där läkaren jag träffade idag. Tror jag ska försöka att inte ta hans ord på så mycket allvar. Han pratade knappt till mig alls. Jag fick fråga om det såg ok ut efter att jag gått ner från gynstolen och han inte sagt något. Och jag fick fråga om jag skulle komma tillbaka efter att han uttryckt sig bekymrad över tillväxten. Han var inte den mest pedagogiska läkaren direkt.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|