-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
hur ska jag göra?? eller hur ska han göra??
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
hur ska jag göra?? eller hur ska han göra??ingen bebis ännu
men det börjar dra ihop sig nu, bebisen har varit jätte lugn senaste dygnet, kan det vara så att den laddar??? har dessutom haft starka förverkar lite då o då... känns som att det kan vara på G nu, men vågar inte hoppas på för mkt har ju vart lite så tidigare oxå... Min man ska välja om han ska åka o jobba imorn i norge eller om han ska stanna hemma nu... han har ångest och vet inte hur han ska göra? jag vill att han ska ta ett bra beslut samtidigt som jag av hela mitt hjärta vill att han ska stanna... vill inte ha dåligt samvete om det inte kommer ngn bebis i veckan... lite tips o råd skulle sitta fint hur skulle ni göra o vad skulle ni säga???
Shit vilket dilemma!! För mig började det ju liksom pang bom med att vattnet gick, så jag vet inte...det vore ju inte kul om han åkte och dagen efter får den lill* för sig att komma ut på typ två timmar. Då hinner ju inte din man. Samtidigt kan det ju som du säger inte hända något än. Det kan ju till och med ta flera veckor till
Nåt dåligt samvete ska du inte ha ifall den inte kommer ut inom en vecka. Det är ju ändå erat barn det handlar om och ibland kan det ju starta jättesnabbt. Han får ta ledigt och ni två hittar på nåt mysigt tillsammans nu tycker jag!
jag vet inte han och en kille till håller på att starta ett företag ihop så dom har ju rätt mkt egen vilja men samtidigt har dom ju massor av viktiga saker o göra för att det är nytt...
både han och jag skulle bli så extremt ledsna om han inte hann tillbaka... jag vill lixom inte påverka honom till ett beslut som blir fel kan ju alltid hoppas att det drar igång under natten så slipper vi det beslutet... jag har bara sagt till honom att det är inte förgäves om han stannar hemma, hursomhelst är det ju tryggt att ha honom här...
Kan han inte göra några arbetsuppgifter hemifrån då så att han kan hjälpa sin kompis fast han är kvar hemma.
Jag förstår dina tankar och hans för självklart vill han ju vara hemma när bebisen kommer men du ska inte ha dåligt samvete. Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12 Oskar 2810g 48 cm 4/9-08 Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Det är ju oxå en ganska kort period av ert liv han måste vara hemma om man ser det på det sättet. Det kanske blir en-två veckor, men du föder ju bara det här barnet en gång. Och det vore ju himla synd om inte pappa var med, vågar man riskera det??
Shit jag var säker på att du pussade på din bebis nu.. jobbigt dilemma, jag är arg för att min gubbe ska jobba natt hela veckan, känns på någotsätt mer obehagligt att vara hemma om det drar igång på natten och han inte är här.. och då är han ju ändå i samma stad.. Nu lägger jag över min egen ångest i det här men suck ... Jag hade nog inte varit så kaxig om jag var du. Vem åker annars med dig till bb?
jag har funderat rätt mkt fram och tillbaka nu, jag har svårt att tänka mig att han hinner hem i tid om han åker, och jag tror inte bebisen kommer nu om han är hemma...
annars brukar man ju ha en känsla lixom... kanske är bäst att ta det säkra före det osäkra o stanna hemma... hmm det är kanske ett för enkelt beslut...
jag har mina grannar som ställer upp men jag har inte kännt dom så länge... annars får jag åka sjuktaxi in....
¨ nope jag har bestämt mig jag vill att han ska stanna skulle aldrig förlåta ngn av oss om han inte var där när det händer.... är rädd att jag skulle bli arg på honom i efterhand isåfall... förresten! jag mår fruktansvärt illa till och från + får väldiga värme attacker... vad betyder dessa???
21 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|