Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Hur stor är igentligen slemproppen?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Hur stor är igentligen slemproppen?

Inläggav blomman82 18 okt 2009, 18:45

När jag var på toa i dag fick jag som en slemmig snigel på pappret när jag torkade mig (ursäkta äckliga detaljer)... förstår att det var slemproppen/alternativt en del av slemproppen.

Min fråga är hur stor är den igentligen var det hela som släppte eller bara en liten bit?
Den var inte så jättestor typ som en liten mask fast tjockare eller en stor snorlorska...

Iofs kan det ju fortfarande ta lång tid efter att den har släppt men eftersom jag gått över några dar så letar jag tecken på att det kommer starta snart...

Tacksam över svar från er som vet?!? :oops:
Bild
blomman82
Alltid online

BF: 091015

Re: Hur stor är igentligen slemproppen?

Inläggav Danem 18 okt 2009, 19:11

Jag vet inte hur stor den är men det där är antagligen en bit utav den!
Och när du gått över BF så är det nog ett tecken på att saker börjar hända,
ju närmare BF man är när den går desto större är chansen att det inte är bebis långt borta :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav blomman82 19 okt 2009, 13:30

Jo vi får hoppas det, men jag hade hoppats på att det kanske var hela, det hade varit mer tecken på att det var på g..... men den är kanske större än det som kom...... ja ja man letar tecken hela tiden det märks väl när det drar igång....
Bild
blomman82
Alltid online

BF: 091015

Inläggav Aurora 19 okt 2009, 14:23

Jag tror också det kommer sätta igång om du gått så långt och den börjar komma nu, inom några dagar iaf :) Min släppte i omgångar under en dag, och de största "bitarna" var rätt stora, betydligt större än en stor loska iaf, kanske som en iskub ungefär. Sen kom den också som bara lite slem, typ kraftig flytning också.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Aurora
Alltid online

BF: 121106

Inläggav Strumpan 19 okt 2009, 17:31

Det är säkert på g för dig snart, spännande :) !

Jag kan bidra med att säga att min slempropp var megastor :oops: . Hela måste ha släppt på en gång för jag var tvungen att torka mig typ 20 ggr innan det minskade lite med slem (uäck). Fast då hade jag värkar för fullt redan och var på väg in till BB.
[url=ht[url=http://tickers.families.com]Bild[url=http://tickers.families.com]Bild[/url]
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online

Status: Gift och mamma till två barn

Inläggav Malibu 19 okt 2009, 22:26

Heje,

Min slemmis var oxå stor, har hört som en golfboll typ, när den första biten släppte rann det längs benen, sen kom den succesivt under drygt ett dygn tills vattnet gick :) sen kom bebis ytterligare drygt ett dygn efter det :)

kram å lycka till
Malibu
Alltid online

BF: 121102

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm