Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Hur tränar ni?

Tips om träning under graviditeten, ta hand om din hälsa.

Hur tränar ni?

Inläggav Nilusen 23 nov 2011, 12:00

Tänkte de kunde vara intressant att ta reda på hur ni andra tränar när ni är gravida, eller om ni tränar överhuvudtaget?

Jag har fysiskt mått väldigt bra under graviditeten. Så jag har fortsatt att träna, dock inte lika hårt som jag gjorde innan. Men jag försöker promenera några dagar i veckan, gå på bodypump en gång i veckan, gym en dag i veckan, yoga en dag, och lite simning på de.
Tränar nog ungefär 4-5 dar i veckan, förut var de mer och längre pass.

Har ju märkt att man inte orkar lika mycket men då försöker jag bara ta de lugnt. Men de händer ibland att jag får sammandragningar, även under de lugnaste aktiviteten och tempo. Är detta farligt?

Sen funderar jag om någon går på zumba eller step up? Är detta ok? Är lite sugen att prova.

Kanske också ska säga jag är i vecka 32, 167 lång och har hitilis gått upp 8kg. Men jag mår bra av att hålla igång och tror det skulle få förödande konsekvenser om jag plötsligt slutade med allt, trappa ner har jag ju så klart gjort men de verkar som många avstår träning helt
Nilusen
Nykomling

BF: 120115

Re: Hur tränar ni?

Inläggav Stina 25 nov 2011, 09:15

Jag tränade ingenting... Dåligt av mig - det är ju bra att träna.

Men om sammandragningarna inte är jobbiga och gör ont så är det ingen fara - det beror ju helt på hur sammandragningarna känns?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Hur tränar ni?

Inläggav naellie 25 nov 2011, 16:30

Ojoj. Tränade inte alls första 11 veckorna eftersom jag mådde så katastrofilla. Sedan tränade jag på nästan som vanligt fram till v 18 tror jag. Cyklade, joggade, tränade upp ryggen. Sedan kom illamåendet tillbaka och jag hade kalasont i magen så det blev till att sluta. Promenerade ca 5 km nästan varje dag sista månaden :)
Kroppen fick bestämma helt enkelt!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Träning & hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm