-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Hur var det att föda i Malmö, Lund eller Ystad?
4 inlägg • Sida 1 av 1
Hur var det att föda i Malmö, Lund eller Ystad?Hej!
Jag har lite funderingar kring förlossningen, var man ska välja att föda. Skulle bli jätteglad om ni ville dela med er av era erfarenheter av att föda i Malmö, Ystad och Lund. Kanske någon med två eller flera barn som fött på olika ställen? En som hoppas på lite tips och info...
Re: Hur var det att föda i Malmö, Lund eller Ystad?Hej, puffar för denna! Måste finnas massor av mammor som kan svara på denna. = )
Re: Hur var det att föda i Malmö, Lund eller Ystad?Hej
jag födde (v38) min son på ystad BB, och själva förlossningen där var jag jätte nöjd med. men efter jag fött och vi låg på familjerum. så kan jag personligen säga att jag inte tyckte dom hjälpte till med vissa grejer som man tycker dom borde. dom var nästan aldrig inne hos och kollade hur det gick. frågade många gånger om saker om dom kunde tex visa hur man badade sonen. enda svaret jag fick av dom var vänta lite vi kommer in sen.. så var det om allt.. och slutade med att vi inte alls fick hjälp med det vi vill innan vi åkte hem. jag kom in på bb tidigare en gång under min gravidit också då jag var i vecka 32 ( ingen hade berättat för mig att dom inte tog i mot folk som inte gått till vecka 35 även om jag var på bb visning där sa dom inget om det.) men fick komma in lite snabbt en då eftersom jag hade förlossningsverkar där dom desutom satte diagnosen urinvägsinfektion som anledning av att dom tog tester.. vilket jag inte alls hade efter att jag blev flyttat till malmö där nya tester togs.. så min erfarenhet av ystad är inte den bästa. låg på malmö i 2 veckor från att jag var i vecka 32.. enda erfarenheten där är att dom gillar att servera fiska till mat vilket jag fick i två verckor;) hehe annars kan jag inte säga mycket om malmö efter som jag var sängligandes i 2 veckor.. därimot gillade jag inte att jag fick olika besked om hur min förlossning skulle gå till eventuell stoppning.
Re: Hur var det att föda i Malmö, Lund eller Ystad?Hej! Jag födde i Malmö för två år sen och vad jag minns så var det jättebra där. Fick all hjälp vi behövde och ett väldigt trevligt bemötande!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|