Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

I maj 2012 kommer min första

Välkommen till Minbebis, skriv en kort presentation om dig själv för att komma igång här i Nykomling!

I maj 2012 kommer min första

Inläggav mikaelaobjorn 13 dec 2011, 11:16

Hej alla!

Väntans tid är en spännande tid. Jag älskar att sätta mig in i allt möjligt med föräldraskap och förbereda mig. Min graviditet är inte lätt. Jag har sjukskrivit mig ett antal dagar på grund av svårigheterna och borde nog ha sjukskrivit mig flera gånger. Men det goda överväger iaf det onda.

Mina tankar hittills om föräldraskapet:
- tydliga rutiner ska skapas för barnets sömn mm, har beställt "babywise" boken får vi se om något där kan vara inspirerande.
- Jag ska bära barnet i egensydd MeiTai, men även köra den i barnvagn.
- Jag önskar en blandning av Montessori och Waldorff men det verkar inte finnas, kanske får jag lov o bli dagmamma helt enkelt.
- uteslutande tygblöjor ska köras. Jag kommer nog inte engagera mig i EC metoden utan satsa på att byta o tvätta blöjor istället för att hålla superkoll på bäbisens signaler. Jag har också hört talas om komposterbara engångsblöjor men satsar på att klara det med tygblöjor.

Min blogg ligger inte här utan på http://mikaelasstund.blogspot.com

Jag arbetar som förskollärare på waldorfförskola, har en fantastisk fästman som snart är min äkta make, och hyr ett gult tegelhus i en lite gruvort i dalarna.
mikaelaobjorn
Nykomling

< Återgå till Nykomling

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm