Madeleine Kil...

Hej, Det är inte normalt med bröstmjölk efter avbruten graviditet....

Barnmorskan

IBS under graviditet

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

IBS under graviditet

Inläggav rulltan_tulltan 07 apr 2011, 07:22

Hej!

Undrar om det är någon mer än jag som har IBS och är gravid. Hur har ni mått under graviditeten?

Alla pratar om att man ska bli så hård i magen, men nehe inte jag inte just nu vågar jag knappt gå hemifrån..... det känns ganska jobbigt.
Användarvisningsbild
rulltan_tulltan
Alltid online

Re: IBS under graviditet

Inläggav mysis87 07 apr 2011, 07:43

jag har. och jag är bara lite före dig i graviditeten också.
i vanliga fall äter jag ingen medicin för ibs:en för den är under ganska ok kontroll men sen ja blev gravid har jag fått börja äta den igen (papaverin) för min mage blev helt koko. och de funkar ganska ok och var ingen fara för bebisen sa min bm. men ja blev förvånad för överallt läser man istället att ibs:en ska bli så mycket bättre när man blir gravid. men det är väl olika.

hur funkar det för dig?
Bild
mysis87
Stammis

BF: 291111

Inläggav rulltan_tulltan 07 apr 2011, 07:57

Jag har inte ätit medicin för min IBS på säkert 2 år förutom i perioder. Papaverin fungerar inge vidare på mig jag brukar få ta Kodein och dimor när det är som värst, men vet inte om jag får ta det nu. Min IBS har som sagt hållt sig något sånär ett tag, men sedan i går har det varit hej kom och hjälp mig i magen..... :?

om det inte blir bättre får jag försöka ta en ny kontakt med min mag-tarm doktor igen...
Användarvisningsbild
rulltan_tulltan
Alltid online

Inläggav Ninjana 07 apr 2011, 08:33

Hej jag är inte fullt ut diagnoserad med IBS men med största sannolikhet sa dr att det var det problemet jag hade. (blev gravid igen mitt under utredning så det blev ett stop där.)

Men jag kan säga att min förra gravtid var underbar! hade inte ont avföringen var normal eller nja inte under kräkveckorna ca v7-14. Då blev jag stenhård vilket jag annars sällan är.

denna gången än sålänge har varit rent ut sagt skit! Kramper, akuta toa avstånd! magen rent utsagt har och är ftf skit denna gången.
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm