Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Idag grät jag...

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Idag grät jag...

Inläggav Aramintha 25 nov 2011, 12:36

Jag behöver få prata ut, jag har inte kollat vad detta är för ett forum och om det är en bra plats att få skriva av sig?

I allafall ber jag om ursäkt på förväg om jag skapat ett tråd som redan finns, om jag hamnat på fel plats och jag ber om ursäkt att jag besvärat moderatorerna. Förlåt...

Men jag känner ett akut behov att få både vara anonymt och inte vara anonymt, jag behöver få prata med någon - jag har många vänner och bekanta men inga av dem känner jag att jag orkar att prata med... Min man är min älskade person och jag vill inte belasta honom med ytterligare kvinnliga funderingar - män kan ibland ha svårt för det, min man tillhör en skara av män som säger fel saker, skämtar på fel tillfällen och är helt och enkel en kass person att få prata ut med. Dessutom finns det saker jag vill kunna prata ut med som gäller honom själv utan att skapa konflikter oss mellan.

Tillbaka till idag, före mitt morgonkaffe och före jag skulle åka till mitt jobb gick jag på toaletten och förstod på en gång att jag skulle få mens under dagen. Jag gick ut och den första person jag mötte var min man, "Jag ska få mens idag" berättade jag och han svarade: "Så det blir inget denna gång!".

Jag smällde till hans arm och började att gräla på honom, jag grät vilket som var jätte dålig tajmning för jag var på väg till jobbet. För första gången sedan vi försökte på allvar att skaffa barn grät jag. Det känns så frustration och samtidigt kändes det så ont. Okvinnligt. Obrukbart. Varför inte jag? Min man blev chockad över min reaktion för det var som sista droppen hade kommit. Mina känslor bubblade upp och jag kunde inte sluta att gråta.

Jag är 34 år gammal, snart blir jag 35 år. Jag har varit tillsammans med min man i nästan 15 år och ungefär i 10 år har vi kört på utan något skydd alls. Så något fel är det...

Ofrivilligt barnlöshet...

Nu är det dags att jag söker hjälp men jag vet inte om jag orkar... Tidsbokningar, möten, besatthet och allt det där. Det känns bara så onaturligt...
Aramintha
Nykomling

Re: Idag grät jag...

Inläggav kristallklarvinter 25 nov 2011, 13:14

Hej och välkommen. Du har kommit precis rätt. Det finns många, redan aktiva trådar om det du beskriver.
Här kan du börja om du vill, här finns andra som stöttar och känner likadant!

bli-gravid-60/
kristallklarvinter
Alltid online

BF: 120425

Inläggav angel74 25 nov 2011, 22:37

hej

jag tycker absolut att du ska skaffa hjälp och är personalen lika bra där du bor som här i lkpg så blir du väl omhändertagen,
jag är 37 år och fick mitt första barn för 4 månader sen med hjälp av ivf, visst var det ganska jobbigt men om det går vägen så är det värt varenda minut. :)
kram
angel74
Nykomling

Inläggav Aramintha 26 nov 2011, 16:59

Jag blir 35 om halvår, börjar känna mig lite för gammal och funderar om jag kanske ska ändå strunta i det här?

För jag vet inte om jag orkar göra detta själv? Mannen säger han vill ha barn men vi pratar inte riktigt igenom detta vilka alternativ vi ska göra.

Jag får väl ringa till MVC och börja med att prata med någon.. Eller ska man inte kontakta MVC? Vem ska man annars ringa till för det första steget till någon utredning?
Aramintha
Nykomling

Inläggav angel74 26 nov 2011, 18:17

hej

du ska naturligtvis göra precis det som känns rätt för dig/er . jag hade själv samma funderingar men kom fram till att jag inte vill sitta längre fram i livet och ångra att jag inte ens försökte .eftersom de funka för oss är jag väldigt glad att vi gjorde det, Max kom till på vårat första försök :)

jag vet inte riktigt vart man ska vända sig för själv gled jag in på ett bananskal , men att ringa bvc är nog bra om inte annat kan de säkert hänvisa dig rätt .

man kan få gratis hjälp med 2 ivf tills man är 38 år iallafall i östergötland.
angel74
Nykomling

Inläggav angel74 26 nov 2011, 18:18

jag menade såklart mvc:)
angel74
Nykomling

Inläggav Libra 27 nov 2011, 11:40

Välkommen hit. Här kan du verkligen prata av dig om allt. Vi har en jättebra tråd för oss som försökt lite längre. Sen hänger jag själv även i IVF-tråden för vi har valt att få den behandling som erbjuds. Tror det är lätt värt allt besvär för att få en efterlängtad liten. Du får försöka tänka på att de gör allt för att hjälpa er. Ibland behövs det bara lite hjälp. Kanske känns det bättre när du ser och får höra hur många det faktiskt är som inte klarar av det på egen hand. Vi tyckte också först att det kändes lite onaturligt men sen när vi fick reda på hur vanligt det är så bestämde vi oss för att försöka. Går ni via landstinget så har ni i regel 3 gratis försök på er om ni vill testa IVF.

Lycka till! :)

bim-hoest-vinter-2011-2012-foer-oss-som-foersoekt-oever-ett-ar-41580.html
Blogg - http://minbebis.com/blogg/libra/

Bildbevis - http://www.minbebis.com/bilddagbok/Libra

Efter 2 år, 7 månader och vårt första IVF fick vi äntligen ett plus :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Libra
Alltid online

Status: Äntligen gravid!!! :D

Inläggav 08nin 27 nov 2011, 16:01

Hej och välkommen hit! Jag tycker absolut att du ska gå till en gynekolog/kvinnoklinik för att kolla så att allt ser bra ut.

Jag förstår känslan av overklighet och onaturligt. Så har vi också känt. Vi försökte i flera år innan vi fick vår son för 1 år sedan. Stod i kö för ivf och fick Pergotime under tiden för att boosta min äl. Nu är vi inne på syskon och jag har redan kontaktat min gynekolog och fått pergo igen eftersom det tar oss år att ens bli gravid utan. Jag är 39 år och tänker inte vänta en sekund för länge. Vi är väl medvetna om att det faktiskt inte kanske blir nåt syskon, men vi tänker försöka ett tag till.

Kanske är det så att allt är normalt hos er men att du kanske behöver en extra boost för att få bra ägglossning? Men kanske måste ni få gå igenom en ev ivf. Ju tidigare ni får hjälp, destom mer tid har ni på er att bli gravid.

Tänk på att det faktiskt kan bli missfall på vägen. Och det i sin tur kan göra att det tar tid att komma tillbaka igen. Både fysiskt och mentalt. Så blev det för oss, vilket var jobbigt på många sätt. Dels en sorg över att det inte blev barn, men också för att vi redan hade försökt länge och inte hade all tid i världen.

Ni har inget att förlora på att ringa gynmottagningen eller kvinnokliniken på sjukhuset. Det är ju inte så att ni måste gå igenom allt det vi har gått igenom. Men om ni verkligen vill ha barn så gör ett försök. För det finns mycket hjälp att få, men det kan ta lång tid.

Jag önskar er lycka till!
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm