Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Igångsättning!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Igångsättning!

Inläggav Thyramyra 23 mar 2011, 10:24

Lycka till nu Pollypop, det kommer att gå jättebra! Ser framemot en härlig förlossningsberättelse sen! :)
Bild
Thyramyra
Stammis

BF: 110516
Bor: Åkersberga
Status: mamma till Lucas,Thyra,Hilda

Inläggav Pollypop 25 mar 2011, 06:04

Ville bara tala om att vi åker in till akkis och ogångsättningen om senast en timme=) Önska oss lycka till!!!

Kram till alla där ute!
Bebis
Bild

Haley Nova
Bild

Leah
Bild

Xx Pollypop
Pollypop
Stammis

BF: 110409
Status: Sambo och förlovad

Inläggav Millisen 25 mar 2011, 06:42

Åh vad spännande! Lycka till nu!!!!! :)
Bild

Bild

MA Sep -10 v.12 Fostret dött v.8
Millisen
Alltid online

BF: 110812

Inläggav elinorlilja 30 apr 2011, 12:39

Jag var också jätteolrolig att inte hinna. Min man jobbar 1 timme hemifrån och eftersom både min mamma och min syster födde mig oh min syster snabbt så var jag orolig att jag också skulle föda snabbt. Dock kan jag säga att du ine borde vara så orolig. Jag skulle om jag vore dig så fort du känner att du får ganska rejäla värkar (även om dom är rätt otäta) så skulle jag ringa min man och be honom komma hem. Jag funderade också hur det kändes när det blev ordentliga förlossningsvärkar och precis som alla säger så känner man det. Det är en oerhört intensiv smärta under magen (där mensvärken brukar sitta) och det gör riktigt ont!. Jag hade inga direkta sammadragningar vad jag kände utan det gjorde grymt ont just under magen.

Sedan hade ju jag tur att mitt vatten gick så jag kunde förbereda mig. Kl 19 dagen innan min dotter föddes gick det så jag hann förbereda mig ordentligt. Kl 14 dagen efter var förlossningsvärkarna igång. Ta det bara lugnt!. Fråga en kompis om hon/han kan köra dig ifall din man inte vilja åka in fast din man inte kommit hem. Det gjorde jag så jag var trygg med att veta att hur det än går så kommer jag iallafall upp.

Jag var sååå glad att jag slapp igångsättning!, bad verkligen om att få bli igångsatt eftersom jag gick över bf+11 eller veckan 41+3 innan hon kom ut. Dock vägrade de sätta igång mig eftersom min graviditet hade varit helt normal och jag var helt frisk. Jag kan verkligen tacka dom enormt mycket för att dom var hårda mot mig för pga av det gick min förlossning rätt snabbt (totalt 7 timmar med latensfas) och allt var helt normalt. Om man blir igångsatt tar förlossningen oftast mycket längre tid och kan man slippa det så är det ju skönt.

Nu har ju du skert fött din lilla bebis men jag ville endå dela med mi ifall det finns andra som funderar på igångsättning.
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav Gellis 30 apr 2011, 12:44

Jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar båda ggr innan v 40 och ingen av dom tog lång tid, så det är nog lite från person till person.

Jag ska bli igångsatt även denna gång vilket jag är jätte glad över att jag ska få bli.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm