-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Igångsättning!
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Igångsättning!Hej alla fina här inne på minbebis!
Jag vill bara få skriva av mig lite, såhär efter att ha fått ett av de bästa samtalen på mycket länge! För inte mer än kanske 40 minuter sedan ringde dem från auroramottagningen i uppsala (där jag egentligen skulle ha haft tid imrgon) och talade om att dom var dubbelbokade (Låter kanske inte som ett strålande samtal MEN). Efter att ha meddelat mig dessa nyheter sa hon något fantastiskt :"Jag har tittat i dina journaler och vill bara tala om att vi ska hjälpa dig. Med din historia är det bättre att vi sätter igång dig, hur känner du inför det?". Jag ville bara jubla och dansa runt här hemma när jag förstod vad det var hon sa! Så den 10 mars ska jag åka dit (den tidigaste tiden hon hade) för att planera hur jag vill ha det och hur dom kan ta hand om mig på bästa sätt. Yay! Jag slipper oroa mig för att inte hinna in till förlossningen.. och jag slipper oroa mig för att sambon inte ska hinna komma från jobbet (1,5 timme med bil från där vi bor och sen ytterligare 45min till FL). Är det någon som har bra erfarenheter att dela med sig av? Historier som kan peppa mig lite extra kanske? Saker jag kanske borde tänka på osv!? kramar Pollypop!
Re: Igångsättning!Har inga erfarenheter av det men ville bara kika in och säga va skönt för dig
Re: Igångsättning!Vad skönt att dom beslutat att hjälpa dig! Förstår att du är glad.
Jag blev igångsatt med mitt andra barn (pga att mina barn blir väldigt stora) och det var helt jäkla fantastiskt! Jag fick verkligen min drömförlossning, enormt stor skillnad från första fl. Det har ju förstås betydelse att jag var omföderska, men det är ju du också Vet inte om jag har några direkta tips. Du får gärna komma med frågor om du har några. [url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
Re: Igångsättning!Hej!
Skönt att du fått så bra hjälp! Jag blev också igångsatt och det gick så himla bra! Är supernöjd med hela min förlossning. Har nog eg. inte så mycket tips att ge men ville mest peppa lite och berätta om goda erfarenheter av igångsättning, ibland tycker jag det fokuseras så mycket på det negativa. Lycka till!
Re: Igångsättning!Har haft en super snabb tidigare så jag är orolig att föda i bilen (vill inte.)..Genom att vårat bb stänger i sommar pga. Semester så.1.1/2timme i bil så Har jag fått remiss i vecka 39 för en evetuell igångsättning. Vill verkningen inte att sambo är bm.
Re: Igångsättning!Åh tack för dom fina svaren =) blir glad när jag läserom alla det gått så strålande bra för!!
Re: Igångsättning!Hej hopp,
Jag blev igångsatt och det blev en fantastisk fl. För oss tog det 13 h innan lillan kom ut men det kan ta upp till 36 h sa min bm på fl. Jag önskar dig all lycka, du har det bästa framför dig!
Re: Igångsättning!Hej hej... vi blir igångsatta med 1:an å det va helt fantastiskt (när allt väl kom igång ) Mitt tipps är att OM det tar tid så kan det vara bra att ha med böcker..kortlek..bärbar DVD eller ngt som kan få tiden att gå. Jag låg iof å hade svårt att koppla av men gubben min fick lite tid att kolla på film å vila upp sig innan jag behövde honom som mest & jag tror att om han hade varit helt slut så hade han inte gjort ett så fint jobb som han gjorde när han stötta mig genom förlossningen. Glad/utvilad sambo = super stöd
Någonstans så hoppas jag på igångsättning denna gång med men vem vet STORT lycka till nu. Mia
Re: Igångsättning!Jag har blivit igångsatt bägge gångerna och andra gången var det för exakt samma anledning som du skriver så jag förstår din lycka.
Jag är trög startad när jag sätts igång och det har krävts 2 gelningar bägge gångerna, men när det väl sätter igång så går det väldigt fort och smidigt. Om du har haft en snabb första förlossning så kan du säker få in eda infart tidigare så, eller en pcb. Mina förlossnings berättelser finns på bloggen om du vill läsa, jag är jätte nöjd med senaste förlossningen och har blivit lovad igångsättning om jag ska ha fler vilket känns kanon.
Re: Igångsättning!Äntligen!!
Nu har jag fått datum för igångsttningen och har fått planera hur jag vill ha det Den 25 mars ska jag klockan 08.00 tillsammans med sambon befinna mig på förlossningen på akkis i uppsala! Ska bli så skönt att får göra det här (haha då menar jag naturligtvis inte skönt som i njutbart utan i skönt att få ut bebis). Anledningen dom skrivit i sina papper är snabba förlossningar och hemsk foglossning. Känner mig förväntansfull på ett annat sätt nu, känns så fantastiskt att kunna räkna ner dagarna och veta att då ska det komma en bebis. Var till barnmorskan idag och fick veta att bebisen är fixerad nu ( Detta betyder dock att vi kan stryka vissa saker från listan hos aurora nu och att det kommer gå lite snabbare än om den inte hade åkt ner och fixerat sig.. haha det gör det ju bara så mycket bättre Ojj det här blev nog ganska långt, men jag vill bara dela med mig av min lycka.. känner mig mindre nere nu trots smärtsam foglossning och total brist på sömn! Ta hand om er alla fina, kramar!
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]