-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Igångsättning...
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Igångsättning...är det ngn som vet ngt om det hr med igångsättning??
typ, hur går det till? när används det? kan man välja att bli igångsatt? vad är det för "krav" för att bli igångsatt??? hmm mest nyfiken... nån som vet ngt?
Jag blev igång satt me min tredje för att jag läkt vatten ett tag p.g.a infektionsrisken.
Vet en annan som begärde ingångsättning (hon förlorade sin första bebis i vecka 40) Så hon vägrade gå till vecka 40 och det vart naturligtvis en giltig orsak för att få sättas igång. De sätter väl igång en i vecka 42 annars hur som helst i vissa landsting iallafall. Oro i sig kanske kan vara en orsak? Om man verkligt argumenterar för sig Vet faktiskt inte Vill du bli igångsatt eller?
jag har väldigt ont av foglossningen och kommer knappt ur sängen på mornarna... har supersvårt att gå
bebis var på g ut i v 35 men då stannade de upp det hela... var öppen ca 3 cm. men efter det har jag bara haft oregelbundna sammandragningar och väääääldigt ont i ryggen och främför allt i bäckenet... Man får ju iaf lov o kolla upp om det finns möjlighet! det är så mkt som de inte informerar om hos bm. Men man vill ju veta vilka risker det medför oxå såklart!
jag blev igångsatt när jag hade gått över 11 dagar. men jag fick inte annars sättas igång. Men fick det pågrund av mina svåra förvärkar varje natt och ligamentsmärtor.
Har du sådana problem ska du absolut prata med din barnmorska
Jag upplevde det inte som jobbigt att sättas igång. Tvärtom så är man riktigt förberedd på vad som händer o sker. Sen går det (oftast) snabbare och är på ett sätt kanske lite "ondare" mer intensivt faktiskt. Men så var det för mig- alla upplever ju olika Sen valde jag att inte ta bedövning så det kan vara därför oxå Kramis o lycka till
okej jag ska ringa och kolla.. jag sa sist jag var där att jag hade fått oerhört ont men då sa hon bara att det var för att bebben låg så långt ner...
men det blir liiksom värre o värre för varje dag... jobbigt som tusingen!
Vad gjorde de för att stanna upp förlossningen där i vecka 35? Bricanyl eller? Din bebis dyker garanterat upp här snart hur som helst då du öppnat dig så mkt redan. Hoppas du får igång det hela snart
Jag håller tummarna för dig och Lizzie ! Kramisar
Var det riktiga värkar o allt då liksom? Så de var tvungna stanna upp? Då borde det komma nu snart alltså
Då är din kropp absolut beredd Men en rejäl rännskita..brukar fungera om man börjat öppna sig Ät plommon eller något som har laxerande effekt *S* Pepp o lycka till
16 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|