-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Igångsatt med första, hur blev det med nummer 2?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Igångsatt med första, hur blev det med nummer 2?Jag blev igångsatt med nummer 1 i v42+0 pga lite fostervatten.
Nu väntar vi igen och är extremt rädd för att bli igångsatt. Ni som har fler barn och blev igångsatt med första hur blev det andra gången?
Re: Igångsatt med första, hur blev det med nummer 2?Jag blev igångsatt 8 dagar efter BF (41+0) för att jag hade samlat på mig så sinnessjukt mycket vätska i kroppen, jag hade ont och läkaren var snäll.
Jag sattes igång med gel på tappen och det var en väldigt bra förlossning, jag är jättenöjd! Med andra barnet så gick vattnet helt oväntat mitt i natten och hon föddes ca 14 timmar efter det i vecka 39+1. Det gick några timmar innan värkarna kom efter vattenavgången men sen gick det fort när vi väl kom igång. Jag skrattade och var glad ända tills det var dags att krysta och då blev jag arg istället. Jag är ännu mer nöjd med den förlossningen Varför är du rädd för att bli igångsatt?
Re: Igångsatt med första, hur blev det med nummer 2?Skönt att höra!
För det blev så vansinigt intensivt, så öppnade mig 6cm på ca 1,5 timme gjorde fruktansvärt ont så har stora minnesluckor för dom höll fast masken med gas fast jag inte ville ha. Vill komma ihåg min förlossning och kunna vara såpas "pigg" att jag själv kan fatta beslut. Så vill absolut inte ha dropp denna gången!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|