-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ihopsytt underliv efter förlossningen
33 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ihopsytt underliv efter förlossningenKleo - Du ska veta dock att det är mer risker med ett snitt än vid vaginal förlossning för både barn och mamma, det är dessutom större risk för förlossningsdepp vid snitt.
De kan även där sy lite knasigt när de syr ihop magen på en. Sett många sjukt sneda magar efter snitt. Så låt inte sånt här påverka att låta dig snittas istället. Detta är ju bara extremfall, minns det. Som sagt så innebär snitt fler risker faktiskt..
Re: Ihopsytt underliv efter förlossningenJo då, jag är medveten alla risker och nackdelar med snitt jämfört med en vaginal förlossning. Men en vaginal förlossning kan även bli väldigt "fel" för någon med enorm förlossningsrädsla då förlossningen inte blir en positiv upplevelse. Men självklart förstår jag att detta är riktiga skräckhistorier som berättas i den här tråden. Men det slog mig så det här med "sprickandet" eftersom det aldrig varit något i min förlossningsrädsla som jag varit rädd för. Bestämmer jag mig för att inte snittas får jag väl skriva in det i mitt förlossningsbrev, att jag vill bli ihopsydd rätt vid eventuella bristningar...!
33 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|