Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

Ihopsytt underliv efter förlossningen

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Ihopsytt underliv efter förlossningen

Inläggav LA.82 15 okt 2009, 22:00

Efter min förlossning så har jag haft problem att kissa. Mitt kiss bildar ingen stråle utan sipprar bak och det känns precis som om man kissar ur slidöppningen. Jag trodde det berodde på svullnaden. Men veckorna gick och gick och problemet var kvar. Efter fyra veckor provade jag och min man att ha sex. Det stramade fruktansvärt i mina blygdläppar och vi fick avbryta allt. Jag kände att jag va tvungen att ta reda på vad som var fel och tog en spegel för att kunna kolla hur jag såg ut där nere. Satan vilken chock jag fick.... mina inre blygdläppar är ihopsydda uppifrån springans början och ner till slidöppningen. Dvs jag ser inte längre varken mitt klitorisollon eller mitt urinhål!! Jag ringde min barnmorska som inte tror mig.. ska dit på tisdag och visa upp mig. Jag känner mig helt knäckt över det här.... va fasen har dom gjort med mitt stackars underliv!? Någon annan som råkat ut för något sånt här????
Bild
LA.82
Nykomling

BF: 090907

Re: Ihopsytt underliv efter förlossningen

Inläggav Stina 15 okt 2009, 22:08

Men herre gud! Menar du att de har sytt ihop det du spruckit så fel?? Varför har de sytt uppifrån för?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav LA.82 16 okt 2009, 10:37

Ja... jag fattar inte själv hur det är möjligt. Min man har också kollat på det och han blev nog mer knäckt än mig. Han vill att jag ska anmäla det och kräva en akuttid för att få det fixat.

Det är svårt att förklara hur idiotiskt det är sytt men tänk er själva att om man särar på sina yttre blygdläpparna så är de inre ihopsydda så att det bara blir som en "vägg" av skinn. Ända öppningen är vid slidöppningen. Mitt kiss rinner med andra ord innanför denna vägg ner till slidöppningen innan det sipprar ut.

Barnmorskora på förlossningen syr väl flera vaginor varje dag så jag fattar inte hur det är möjligt! Man börjar undra om hon tyckte väldigt illa om mig eller om hon var påverkad av något när hon sydde.

Usch ja.... jag vill helst inte tänka på det... börjar nästan lipa så fort jag gör det. Antar att jag kommer få klippa upp skiten och sy en gång till... ser inte fram emot det direkt. Men vill ju inte ha det såhär heller... kan ju varken kissa nomalt eller ha ett sexliv. :(
Bild
LA.82
Nykomling

BF: 090907

Inläggav Marija 16 okt 2009, 10:39

Men va??? Detta låter ju helt sjukt! Kräv allt du kan kräva pengar och att dom fixar till det går till tidningarna om det behövs. Så här får det inte gå till!!
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav Hopeful1 16 okt 2009, 10:46

Jag håller med din man och Marija! Detta är något du verkligen måste gå vidare med! herregud! Hoppas allt blir bra för dig!
Bild
Hopeful1
Alltid online

Inläggav Danem 16 okt 2009, 10:50

Herregud, detta ska självklart anmälas!
Sådär får det absolut inte gå till!
Och såklart ska du ta och operera dig så du blir som vanligt igen,
det går jättefort att fixa till där nere.

Ja man undrar ju hur fan människan lyckats göra så fel,
så här ska du INTE behöva ha det!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Ailenroc 16 okt 2009, 11:00

Jag håller med ovanstående, gå vidare med detta. Jag skulle nog bege mig till gynakuten på momangen för att få igång någon sorts utredning.
Ett väl fungerande underliv är varje kvinnas rätt och nödvändighet
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav Ailenroc 16 okt 2009, 11:04

Uppdatera oss gärna sedan.
Bild
Ailenroc
Alltid online

BF: 100128
Status: Nybliven mamma

Inläggav Stina 16 okt 2009, 11:35

LA.82 kolla mailen och pm från mig!

:) Stina
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav blomman82 16 okt 2009, 13:21

Eeeeh jag hoppas att du skojar lite med oss men om du inte gör det så ska till o börja med allt fixas på dig sen ska sköterskan/barnmorskan som sydde dig ha sparken omedelbums och aldrig mer komma i närheten av något underliv.
Det här måste du gå vidare med både för din egen skull och alla andras som ska bli sydda av den som har gjort det här. :roll:
Bild
blomman82
Alltid online

BF: 091015

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm